Ja och jaDet var du alltså, billigt! Jag glömde den helt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja och jaDet var du alltså, billigt! Jag glömde den helt.
Kom hem ett gäng trevligheter idag.
Först ut är denna skitcoola Olma!
Sen har vi en Certina Blue Ribbon
Sen köpte jag en hög skräp på Tradera varav två klockor i den högen stig ut lite.
Dessa två är nog det enda i högen som var intressant.
Jag har faktiskt ingen aning, här kommer bilderEr det en Citizen Viggen du har der
Ja det var ju skoj! Tack för den informationen. Cool modell, men trodde inte att det var något sådant.Jepp! Ref M nummeret er denne issued
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-militära-klockor.421/page-79#post-2465579
Eller jag börjar med att försöka byta batteri och se om det är allt som krävs. Synd att jag inte har originallänken dock.Jepp! Ref M nummeret er denne issued
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-militära-klockor.421/page-79#post-2465579
Eller jag börjar med att försöka byta batteri och se om det är allt som krävs. Synd att jag inte har originallänken dock.
Jag gör så, tack.
Ja, sett inn nytt batteri. Og lag en post i tråden om militære klokker så får du sikkert
mer info fra de svenske mil-watch samlerene
Den sekundvisaren ser ovanlig ut! Hellumad på den tiden måste vara sällsynt!Vann en cool clamshell helstålare med potential för inga pengar alls. Kräver en del TLC.
Den var cool, är det en svart vridning som ska på eller?Denna blir ball med vridring. Helstål automatisk.
Ingen aning hur originalringen ser ut, men man kan ju anta att den var antingen svart eller ofärgat stål som de flesta modeller. Tänkte leta efter något sådant iaf!Den var cool, är det en svart vridning som ska på eller?
Fick hemma denna häromdagen. Blir min första Omega. Var ute efter något vintage i fint skick, gärna med svenskt daghjul. Efter lite frustration över hur tiden ställs så blev jag mycket nöjd Vet inte om glaset är original, men jag är svag för plexibubblor (eller platå i den här fallet) så det gör inget. Nu ska den bara få ett fint band också!
Helt rätt, letade innan men hittade ingen logga. Tog fram macrot och visst är det en logga mitt i glaset. Nu blev jag lite extra nöjd!Säkert originalglas. Sitter en liten Omega-symbol etsad precis i mitten av glaset.
EDIT
Trevlig modell, för övrigt. Gör onekligen sitt till med svensk dagskiva.
Cool City med ovanlig datumplaceringSlagauktion idag. Nåt skoj fick jag i alla fall med mig hem.
jag hittade också en quickstetknapp kl 2, och allt funkar.(än)Cool City med ovanlig datumplacering
Superfin city! Helt i SS?Slagauktion idag. Nåt skoj fick jag i alla fall med mig hem.
Tycker det där bandet va rätt ballt faktiskt!Fick hemma denna häromdagen. Blir min första Omega. Var ute efter något vintage i fint skick, gärna med svenskt daghjul. Efter lite frustration över hur tiden ställs så blev jag mycket nöjd Vet inte om glaset är original, men jag är svag för plexibubblor (eller platå i den här fallet) så det gör inget. Nu ska den bara få ett fint band också!
Nej tyvärr, lite sliten i kromet kl 10–12Superfin city! Helt i SS?
Synd. Men gillar verkligen datumet och index.Nej tyvärr, lite sliten i kromet kl 10–12
Om jag kommer iväg till Tokyo igen hoppas jag du kan tipsa om dina handlare. Galet bra grejer du har!Var förbi min vintagehandlare och han hade fått in en del roligt från en pensionerad urmakare, oanvända klockor och olika reservdelar som tavlor, kronor och annat godis.
Föll för en Sportsmatic från 1966 i oanvänt skick, gillar speciellt gul bakgrund på datumhjulet.
Tycker oftast om klockor som inte har så kallad patina och tycker det är roligt att se hur klockor såg ut.
Sportsmatic var ju Seikos billigare automatare vid tiden men om man jämnför med lite modernare Seiko 5 har dom betydligt bättre finish på boetterna.
Allt var bättre förr
Blev tvungen att prova på armen i solskenet ochså.
Värt att notera är att kronan är nersänkt i boetten på dom här 60-tals automatarna.
Kronan användes ju så sällan...