Den där var ju störtcool! Vad mäter den? Hur ställer man den?
Ska bli spännande att se om den kickar igång med nytt batteri.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där var ju störtcool! Vad mäter den? Hur ställer man den?
Ska bli spännande att se om den kickar igång med nytt batteri.
Visst är den?Den där var ju störtcool! Vad mäter den? Hur ställer man den?
Vilken läckerbit!Har blivit en del "småfynd" senaste veckorna som ligger för koll och rengöring.
Denna var dock klar att använda och klarade ensam uppgiften med att dubbla båda min väckarklockasamling och min Orissamling.
Nyttan är försumbar men charmen gick inte att motstå.
Kul köp! Arsa är inte helt ovanliga att hitta på loppis, Arsa har nischat in sig på klockor för synskadade och gör bla klockor med blindskrift och dessa supertydliga. Min säger hej!
40mm. Lite kul, för 10 kr..
Orienten är 90-tals fulsnygg. Funkar som vardagsklocka!Hittade de här två för 20:- styck. Inga fynd kanske men roligt ändå. En Orient Ana-digi och en Ricoh quartz (från 70-talet?).
Jag börjar gilla Orienten Verkar vara plexi, tänkte våtslipa glaset och se hur det blir.Orienten är 90-tals fulsnygg. Funkar som vardagsklocka!
Vem älskar inte en 70-tals Ricoh?
Den är ju härligt porrig, är det plexi?
Lite polering på det och klockan är fit for fight
Coool!Har blivit en del "småfynd" senaste veckorna som ligger för koll och rengöring.
Denna var dock klar att använda och klarade ensam uppgiften med att dubbla båda min väckarklockasamling och min Orissamling.
Nyttan är försumbar men charmen gick inte att motstå.
Indienfejk, tyvärr. Bra att du inte blev blåst på mer än 70kr, iallafall! Fortis, Oris, Favre-Leuba, Seiko 5 och Citizen ska man vara försiktig med på nätauktionen, om dom har märkvärdigt färgglada tavlor.
Indienfejk, tyvärr. Bra att du inte blev blåst på mer än 70kr, iallafall! Fortis, Oris, Favre-Leuba, Seiko 5 och Citizen ska man vara försiktig med på nätauktionen, om dom har märkvärdigt färgglada tavlor.
Woaw! På loppis?Här kommer dagens patinerade loppisfynd.
Yes. 300:- på bakluckeloppis. Tyckte den var snygg. Visade sig vara 16 mm bandbredd vilket begränsar val av band avsevärt. Hittade dock ett svart ödleband som funkar.Woaw! På loppis?
Väldigt bra fynd imho!
Yes. 300:- på bakluckeloppis. Tyckte den var snygg. Visade sig vara 16 mm bandbredd vilket begränsar val av band avsevärt. Hittade dock ett svart ödleband som funkar.
Fin!Här kommer dagens patinerade loppisfynd.
Jäklar så läcker! Hör gärna av dig om du vill sälja i framtiden.Dagens loppisfynd - gammal men futuristisk Seiko väckarklocka. Fullset med box och booklet dessutom! Såldes som defekt för 20kr då timvisaren var lös. Tog ca 5min och nu är den fullt fungerande igen.