Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Corfam är ju Grymt, sluta klaga!Certinaband i Corfam men alltid kul med spänne
Kanske på rätt ur... eller jag vet inteCorfam är ju Grymt, sluta klaga!
60-tal tidstypiskt och grymt på rätt ur.Kanske på rätt ur... eller jag vet inte
Håller med om att det funkade60-tal tidstypiskt och grymt på rätt ur.
Härligt !! Redan member av den gamla DS familjen! Va månne det bliva, som man sa förr i världen. Mer än ett kap! Stort grattis !!En liten fin Certina DS som grabben ska få, som hittat för 20 spänn
Vilken fin T-C !! Ser ut att vara ett fint ex. Jag kanke är lite udda som vanligt, men jag vill utse den i brunt som en blivande klassiker.60-tal tidstypiskt och grymt på rätt ur.
Väldigt fin, var i närmast Nos när jag Köpte den för 3 år sedan, fortfarande knivskarp men med någon ding här och där...Vilken fin T-C !! Ser ut att vara ett fint ex. Jag kanke är lite udda som vanligt, men jag vill utse den i brunt som en blivande klassiker.
Liten uppföljning. Certinan kickade igång fint. Bulovan är tyvärr död. Den passade så bra på sambon så det kan nästan vara värt att fixa den, fast kanske är svårt att hitta någon som kan fixa till rimligt pris...Var köper ni batterier till era loppisfynd? Har två stycken som behöver nytt. Köpte ett litet damur till grabben som skall lära sig klockan och min Bulova behöver också nytt. Ebay vill jag ej handla ifrån.
Är imponerad av kvalitén på Bulovan.
Accutron går på en annan spänning, så det är inte bara att byta batteri. Det lär finnas spänningsomvandlare som får plats på batteriet, men jag har inte satt mig in i det. http://forums.watchuseek.com/f71/does-accutron-need-special-battery-75882.htmlLiten uppföljning. Certinan kickade igång fint. Bulovan är tyvärr död. Den passade så bra på sambon så det kan nästan vara värt att fixa den, fast kanske är svårt att hitta någon som kan fixa till rimligt pris...
Tack för tipset! Skall kolla upp detta!Accutron går på en annan spänning, så det är inte bara att byta batteri. Det lär finnas spänningsomvandlare som får plats på batteriet, men jag har inte satt mig in i det. http://forums.watchuseek.com/f71/does-accutron-need-special-battery-75882.html
Edit: inte så innehållsrik tråd. Kan vara värt att söka här också.
Stilig lagonda! Kan det vara lysmassa som reagerat med metallen/luften?Från gårdagens öländska loppis! En Lagonda V.M i väldigt fint skick och som går bra, tappat kanske ca 2 minuter i tid sen igår kväll. Och en väldigt cool Certina instruktionsmanual från -73! 80 kr för alltihop kändes värt
Riktigt bra skick på tavlan, vad som har hänt med visarna kan jag dock inte svara på?
Ja förmodligen är det något i den stilen. Vad jag förstod så hade den tidigare ägaren varit en klockentusiast och hemmafixare. Kanske en halvdan relume? Oavsett så känns det som visarna blivit lite väl hårt drabbade av tid jämfört med tavlan och indexStilig lagonda! Kan det vara lysmassa som reagerat med metallen/luften?
"Gubbmoddad" som @Aurum brukar kalla det tror jag?Från gårdagens öländska loppis! En Lagonda V.M i väldigt fint skick och som går bra, tappat kanske ca 2 minuter i tid sen igår kväll. Och en väldigt cool Certina instruktionsmanual från -73! 80 kr för alltihop kändes värt
Riktigt bra skick på tavlan, vad som har hänt med visarna kan jag dock inte svara på?
En bekant har servat två stycken Accutron hos Werner Koch på Hornsgatan i Stockholm med gott resultat. Om jag minns rätt så var han som jobbar där generalagent för Bulova när det begav sig.Liten uppföljning. Certinan kickade igång fint. Bulovan är tyvärr död. Den passade så bra på sambon så det kan nästan vara värt att fixa den, fast kanske är svårt att hitta någon som kan fixa till rimligt pris...
Min far har ovanan att tuscha ljusa visare på ljus tavla och tipexa mörka visare mörk tavla. Jag befarar att han inte är ensam.Från gårdagens öländska loppis! En Lagonda V.M i väldigt fint skick och som går bra, tappat kanske ca 2 minuter i tid sen igår kväll. Och en väldigt cool Certina instruktionsmanual från -73! 80 kr för alltihop kändes värt
Min far har ovanan att tuscha ljusa visare på ljus tavla och tipexa mörka visare mörk tavla. Jag befarar att han inte är ensam.
Gubbmoddad" som @Aurum brukar kalla det tror jag?
Tyckte förresten servicemanualerna var det stora fyndet, coolt och användbart som hemmfixare. @Martin Lovasz har du dessa? Annars kanske du vill ha scannade kopior på sidorna (skulle iaf jag vilja ha)
Tack för tipset!En bekant har servat två stycken Accutron hos Werner Koch på Hornsgatan i Stockholm med gott resultat. Om jag minns rätt så var han som jobbar där generalagent för Bulova när det begav sig.
Trodde först det var tipset om "gubbmod" du tackade för.Tack för tipset!
Ball tavla!
Ska bli spännande att se om den kickar igång med nytt batteri.
Lite knäppt, på nåt sätt, att inte Japan är med!Ball tavla!