• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Fadershan

Patek
Köpte två ruskigt snygga NOS quartz Certina samt ett lite större damur från Bulova nyss. Inte jättebilligt men inte varje dag man hittar fungerande NOS som fungerar. En urmakarfru som hade loppisen.

Någon som har koll på modeller? @Martin Lovasz ?
20170712_110614.jpg
20170712_110636.jpg
20170712_110439.jpg
20170712_110530.jpg
20170712_110729.jpg
20170712_104106.jpg
Jag tycker iaf Accutronen e svinball! :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det där var banne mig en av de snyggaste accutronmodeller jag sett. Hoppas det bara är batteribyte som krävs.

Köpte två ruskigt snygga NOS quartz Certina samt ett lite större damur från Bulova nyss. Inte jättebilligt men inte varje dag man hittar fungerande NOS som fungerar. En urmakarfru som hade loppisen.

Någon som har koll på modeller? @Martin Lovasz ?
20170712_110614.jpg
20170712_110636.jpg
20170712_110439.jpg
20170712_110530.jpg
20170712_110729.jpg
20170712_104106.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag tycker iaf Accutronen e svinball! :)
Det där var banne mig en av de snyggaste accutronmodeller jag sett. Hoppas det bara är batteribyte som krävs.
Schyssta Certinor, har faktiskt aldrig sett den modellen förr. Mer geometriskt till folket.
Mer rektangulärt åt folket?
...för även klassiska runda klockor är väl geometriska? Sorry! ;)

@LongCon Riktigt snygga Certinor!
Vågar aldrig köpa NOS själv - för då kan man ju inte använda dem!
Tack allesammans!
Visst är den snygg Bulovan, synd att det inte är en herrmodell. Sambon får ta den...

Angående NOS så har jag tagit oskulden av den större. Den mindre kommer också användas när jag lyckats fixa rätt storlek på länken. Men visst är det en spärr att gå över :nailbiting: Vet inte vad klockorna har för värde alls men kan tänka mig att värdet för mig att använda är högre än om jag skulle kränga klockorna som NOS. Att bara ha att titta på kommer inte på fråga.

Vore kul att hitta mer information om modellerna men hittar typ inget när jag googlar Newport...
 

BoEtt

Rolex
Tack allesammans!
Visst är den snygg Bulovan, synd att det inte är en herrmodell. Sambon får ta den...

Angående NOS så har jag tagit oskulden av den större. Den mindre kommer också användas när jag lyckats fixa rätt storlek på länken. Men visst är det en spärr att gå över :nailbiting: Vet inte vad klockorna har för värde alls men kan tänka mig att värdet för mig att använda är högre än om jag skulle kränga klockorna som NOS. Att bara ha att titta på kommer inte på fråga.

Vore kul att hitta mer information om modellerna men hittar typ inget när jag googlar Newport...
Du får helt enkelt gå in till en urmakare o fixa länken, kostar väl nån 100 lapp men de bör ju ha lämpliga verktyg ;)
Snygga dinkor är det, väl värda att använda, NOS eller inte :D
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis
Utsäkta , fick bara ett sykbryt
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis Loppis loppis loppis
Utsäkta , fick bara ett sykbryt
Sådär är jag på semestern uppe i Hälsingland, min sambo hatar loppis pga min överentusiasm. :D
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Var köper ni batterier till era loppisfynd? Har två stycken som behöver nytt. Köpte ett litet damur till grabben som skall lära sig klockan och min Bulova behöver också nytt. Ebay vill jag ej handla ifrån.

Är imponerad av kvalitén på Bulovan.
20170720_190102.jpg
20170720_190540.jpg
20170720_190225.jpg
 
Topp