• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Dagens ”fynd” en omärkt liten rackare med gryyyym tavla och en alldeles för lång raggarlänk. Tyvärr en ganska tråkigt kromad boett med lite krom kvar. Den verkar även gå helt ok, även om den säker hade mått bra lite kärlek, men helt ok för 40kr.
1DE75280-0973-456F-9EE1-4A188FE29953.jpeg
3FE5B143-19A8-459A-900E-30A006C7B5FD.jpeg
Gillar dessa små tuffingar!

Ja, visst är dom häftiga! Du har ju flera härliga små rackare va?
En liknande din på 32 mm, sedan några oförskämt billiga 34-36 mm klockor. Ett par automatisk damur köpta för 10kr/st!, fullt fungerande
Det är inte klokt vad man kan hitta bland ”Okontrollerade klockor!” Hos diverse loppisar och second hand!
Man måste offra lite tid och hålla masken! Vilket jag är väldigt dålig på...

Hade varit kul om det inte är en vanligt kuggad sekundvisare utan att den gjorde ett varv på 5 min. Vet tyvärr inte riktigt vad det är mer än att den ser lite lågpris ut. Blir kul att öppna boettlocket mao.
Inte en susning, känns för högt för att vara en pulsskala. Någon på KS vet säkert...träd fram nu!:)
Stendöd och med ett stiftankarverk tråkigt nog. :)

Vet inte om man ska kalla det för loppisfynd men, för jag vet inte riktigt när jag har köpt den, och jag får tacka @rogart-63 för det är indirekt hans "fel" att jag hittade den, nämligen att jag letade igenom ett antal lådor med skrot/reservdelsverk för att se om jag hade något verk han letade efter.
Det blev lite rörigt efter jag rotat runt i lådorna m m så jag tänkte att jag passar på att städa upp lite grann bland lådorna, blev någon låda mindre, spolar fram en bit, är ej så intresserad av fickur/fodral och sånt som brukar följa med när man köper en sk lot, så jag brukar inte kolla så noga på dem.
Men av någon anledning öppnade jag ett sådant plåtfodral, och där låg den här med några tygbitar i kring sig.
1.jpg

Vet inte om man ska kalla det för loppisfynd men, för jag vet inte riktigt när jag har köpt den, och jag får tacka @rogart-63 för det är indirekt hans "fel" att jag hittade den, nämligen att jag letade igenom ett antal lådor med skrot/reservdelsverk för att se om jag hade något verk han letade efter.
Det blev lite rörigt efter jag rotat runt i lådorna m m så jag tänkte att jag passar på att städa upp lite grann bland lådorna, blev någon låda mindre, spolar fram en bit, är ej så intresserad av fickur/fodral och sånt som brukar följa med när man köper en sk lot, så jag brukar inte kolla så noga på dem.
Men av någon anledning öppnade jag ett sådant plåtfodral, och där låg den här med några tygbitar i kring sig.
1.jpg
Förmodligen juvelen i din LOT

Tillbaka
Topp