• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Mitt loppisfynd för dagen
86D581EC-E09D-4D54-AC48-A3C75D1DE370.jpeg
9FADB0A3-5382-4CBE-81F3-5AF1BF3F7ABD.jpeg

Nån som vet vad America eagle är för nåt?
(Alltså inte AmericaN eagle, med ”n” och loggan med örn i helfigur?)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Gissa och utföra halvkvalificerad kvalitétsbedömning har jag också gjort. Men du vet alltså inte heller något om America eagle (?) Tack ändå!
Nej vet Inget om kvalitén då jag ej testat någon, men jag gissar att det är något som låter lite fränt och märkesaktigt och som vänder sig till en asiatisk marknad (thailand?). En sökning på mikrolisk gav inget och en googlesökning gav länkar till thailändska försäljningssidor. Fick upp den här bilden.

images (7).jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte dagens men nästan. En möglig L.U.C. i svenskt stål. Verket, ett odekorerat FHF 74, såg betydligt bättre ut än utsidan. @Aurum, minns jag rätt om jag tror att du har en snarlik i mycket bättre skick? Om så är fallet, har du kunnat datera den?
NEyBTsJ.jpg

07CC1VD.jpg
Stämmer, har dock inte försökt datera uret. Finfina klockor som tyvärr inte används i min låda.
image-jpg.228086
 

bautaberit

Panerai
2-Faktor
Fick hem den här rackaren från Tradera igår.
Jag hittar snarlika modeller vid namn VX när jag googlar men detta verkar vara nåt annat. Någon som är insatt i 90-talets(?) kvarts-Orienter?

Enda saken jag vet säkert är att den har 17mm mellan bandhornen. :facepalm:

3FF18DF3-EDA8-40D1-B3DC-DF895604F16E.jpeg
78B6B2C9-7CCB-409B-BC71-B77593C60F9E.jpeg
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Två köp idag, först denna mycket oklara lot som jag okynnesklickade hem för 280:-
Ser mest ut att vara skräp men man vet ju aldrig.. Klocka 1,2 och 7 är jag nog mest nyfiken på just nu.
quarz-lot-uhren-quarz.jpg

Dagens andra fynd är den här kinesiska handjagade historien från någon gång på 70-talet troligtvis.
Känns charmig, och roligt med något lite udda.
handaufzug-chunlei-shanghai-china.jpg
 

Surfarn

Omega
2-Faktor
Dagens ”fynd” en omärkt liten rackare med gryyyym tavla och en alldeles för lång raggarlänk. Tyvärr en ganska tråkigt kromad boett med lite krom kvar. Den verkar även gå helt ok, även om den säker hade mått bra lite kärlek, men helt ok för 40kr.
1DE75280-0973-456F-9EE1-4A188FE29953.jpeg
3FE5B143-19A8-459A-900E-30A006C7B5FD.jpeg
 
Topp