• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Köpte denna igår.
20180130_184756.jpg
Plasten satt kvar på spännet. Såg att en ny kostar ca 2.8tkr. Vad tror ni man kan sälja detta loppis "fynd" för?
Ref: C017.210.11.057.00 (om jag googlat rätt)
 

EpicS

Omega
Är det många av er som hittar något av värde på loppisar? själv funderat på att springa runt på dem men svårt att se att någon skulle ha en gammal omega eller liknande liggandes
 

filthywatch

Cartier
Är det många av er som hittar något av värde på loppisar? själv funderat på att springa runt på dem men svårt att se att någon skulle ha en gammal omega eller liknande liggandes
Det finns men då får du oftast fråga efter dom. Säljarna brukar ha dom undanstoppade eftersom dom vet att det finns värde i dom. Det är iallafall min erfarenhet
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Är det många av er som hittar något av värde på loppisar? själv funderat på att springa runt på dem men svårt att se att någon skulle ha en gammal omega eller liknande liggandes
Jag tycker det finns mest moretime och motsvarade skräp. Det mer intressanta jag springer på är tissot/certina i ganska slitet skick och tråkiga modeller för 500-1000.-. Dock köpte jag en (trasig) raketa i fint skick, och det brukar knna finnas urverk och fickur i drivor.
 

Husse

Patek
Är det många av er som hittar något av värde på loppisar? själv funderat på att springa runt på dem men svårt att se att någon skulle ha en gammal omega eller liknande liggandes
Jag står ”på andra sidan”!
Ofantligt mycket skräp kommer in till oss! Säljs för 10kr/st.
Är alltid och vrider och vänder i sådana högar, en dyngklocka kan ha en passande länk eller spänne, man vet aldrig!
Godiset stoppar de flesta i nån display, glasad kassadisk eller (låst) vitrinskåp.
Fråga!
Där det finns kunnig personal är kanske priserna lite högre men chansen större att hitta fina klockor.
Lycka till med jakten!
 

tokful

Omega
Är det många av er som hittar något av värde på loppisar? själv funderat på att springa runt på dem men svårt att se att någon skulle ha en gammal omega eller liknande liggandes
Loppisar har jag lagt ner fullständigt, där får man hänga hela tiden som pensionär för att fynda! Bond-auktioner är mitt tips, där har jag gjort riktiga kap. De flesta är där för och fika inte handla:p
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Loppisar har jag lagt ner fullständigt, där får man hänga hela tiden som pensionär för att fynda! Bond-auktioner är mitt tips, där har jag gjort riktiga kap. De flesta är där för och fika inte handla:p
Var hittar man egentligen information om var/när bondauktionerna hålls?
Hade någon tanke om att försöka åka på ett gäng i somras, men det gick väl lite sådär...
 

MrGoran

Cartier
Antik och Samlarmässa idag. De flesta brukar veta vad de säljer men lyckades hitta åtminstone en som hade klockor och inte hade vett att ta överpris
Snarare tvärtom, jag tyckte jag gjorde ett klipp.
2 st NOS band i läder
1 st Tissot låda innehållande garantipapper från Domus i Eskilstuna 1977
1 st Certina DS automatik Dam
1 st Candino från kanske 60 talet
1 st 70-tals Funky Helvetia Chronograph
alla 3 går fortfarande, håller tiden (efter 3 timmar), med återställningen på kronografen vill sig inte
Summan för detta kanske nån frågar sig.
250 kr----Det går att hitta saker därute.
Nu skall jag putsa glas
20180203_123529.jpg
20180203_123559.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Antik och Samlarmässa idag. De flesta brukar veta vad de säljer men lyckades hitta åtminstone en som hade klockor och inte hade vett att ta överpris
Snarare tvärtom, jag tyckte jag gjorde ett klipp.
2 st NOS band i läder
1 st Tissot låda innehållande garantipapper från Domus i Eskilstuna 1977
1 st Certina DS automatik Dam
1 st Candino från kanske 60 talet
1 st 70-tals Funky Helvetia Chronograph
alla 3 går fortfarande, håller tiden (efter 3 timmar), med återställningen på kronografen vill sig inte
Summan för detta kanske nån frågar sig.
250 kr----Det går att hitta saker därute.
Nu skall jag putsa glas
20180203_123529.jpg
20180203_123559.jpg
Ingen dum samling där! Helvetian har ju läcker! Fint fynd helt klart!:)
 

BoEtt

Rolex
Antik och Samlarmässa idag. De flesta brukar veta vad de säljer men lyckades hitta åtminstone en som hade klockor och inte hade vett att ta överpris
Snarare tvärtom, jag tyckte jag gjorde ett klipp.
2 st NOS band i läder
1 st Tissot låda innehållande garantipapper från Domus i Eskilstuna 1977
1 st Certina DS automatik Dam
1 st Candino från kanske 60 talet
1 st 70-tals Funky Helvetia Chronograph
alla 3 går fortfarande, håller tiden (efter 3 timmar), med återställningen på kronografen vill sig inte
Summan för detta kanske nån frågar sig.
250 kr----Det går att hitta saker därute.
Nu skall jag putsa glas
20180203_123529.jpg
20180203_123559.jpg
Grattis mycket fina fynd, kul m de där feta 70 tals boetterna :cool:
 

Ostrand

Cartier
2-Faktor
Hittade faktiskt denna på en lokal second hand, repigt glas som tusan och smutsigt band, samt slut batteri såklart. Tog isär den för att kolla äktheten och det ser ut att stämma. (För vem vill ha en fake DW , eller en äkta för den delen..)
Bytte batteri och satte på ett skinndband på den och den hoppade igång. Beställde ett nytt glas till den också och hoppas jag får rätt storlek :)
Loppispris var det också! 15spänn.
...vintage....?
 
Topp