Precis min spontana reaktion. Jösses!Du måste skämta... På loppis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis min spontana reaktion. Jösses!Du måste skämta... På loppis?
Siri ju inte sämre av det ekivoka namnet!När var sist ni kände att det saknades en klocka på eran klädnypa? Det är ett bekymmer jag aldrig mer behöver ha.
Jag har alltid varit en polis i denna trådenDu måste skämta... På loppis?
Bra fångat, en sån står på min inköpslista! Kan inte vara loppis fynd väl?
Blir billigt nu efter RadonnojanJag har alltid varit en polis i denna tråden
Men tröttnat på alla som postar inlägg här som inte är loppisrelaterade , så vem vet hur de ligger till med denna klocka förutom jag. Billigt va den de ska gudarna veta..
Precis ! Klockorna skänkes nästan bortBlir billigt nu efter Radonnojan
Skämt å sido, grattis!
Klocka på en klädnypa?Helgen bjöd på lite småkul;
Aldrig sett den Tissoten tidigare.Loppisrunda idag.
Gillar inte guldpläterat men en 10:a är den väl värd även om den inte har rätt ålder? Spricka i glaset tyvärr.
På loppisen innan frågade sambon mig om ett par lampor verkade vara något att ha. Kollade och det visade sig vara dessa två för 160:-...
Grym klocka! Och har två av den övre lampan efter min morfar. Ruggigt trevliga!Loppisrunda idag.
Gillar inte guldpläterat men en 10:a är den väl värd även om den inte har rätt ålder? Spricka i glaset tyvärr.
På loppisen innan frågade sambon mig om ett par lampor verkade vara något att ha. Kollade och det visade sig vara dessa två för 160:-...
Grymt köp! Sälj till mig för en tusing så har du nästan fyrdubblat pengarnaLoppisrunda idag.
Inte jag heller. Tyvärr en senareutgåva, blir sjukt sugen på en tidig i 18K!Aldrig sett den Tissoten tidigare.
Blivit lurad av en sån där på ebay förr! Måste va ungefär samtida med min Worldtimer Re-issue va?Inte jag heller. Tyvärr en senareutgåva, blir sjukt sugen på en tidig i 18K!
Höll på att svimma när jag såg den då jag trodde det var en tidig. Fortfarande väldigt glad för den.
Haha ja där är det lätt att bli lurad. Riktigt trevlig klocka för en tia i alla fall!Inte jag heller. Tyvärr en senareutgåva, blir sjukt sugen på en tidig i 18K!
Höll på att svimma när jag såg den då jag trodde det var en tidig. Fortfarande väldigt glad för den.
Kissade nästan på migHaha ja där är det lätt att bli lurad. Riktigt trevlig klocka för en tia i alla fall!
Undra var de gamla skulle kosta på annons, länge sedan jag såg någon. Har ett svagt minne om 17’-ish på ebay för några år sedan. Är ju rätt enkla ur egentligen, men charmiga.Kissade nästan på mig
Den är faktiskt riktigt trevlig även denna. Såg att det kommit en re-issue nyligen med, funderar på att klicka hem en faktiskt. Tar självklart hellre en gammal om någon har en liggandes och kan tänka sig skiljas från den.
Det är det absolut, stort grattis! Men inget loppisfynd, så lägg det i rätt tråd: https://klocksnack.se/threads/dagens-fynd-köptråden.43436/800 för en Vulcain cricket - även i ickefungerande skick - får väl anses vara ett fynd? Eller?
Ja, det är mycket pengar för enkla ur. Jag är såld i vilket fall .Undra var de gamla skulle kosta på annons, länge sedan jag såg någon. Har ett svagt minne om 17’-ish på ebay för några år sedan. Är ju rätt enkla ur egentligen, men charmiga.
Grattis! Sjukt!800 för en Vulcain cricket - även i ickefungerande skick - får väl anses vara ett fynd? Eller?
Oj fan, my mistake!Det är det absolut, stort grattis! Men inget loppisfynd, så lägg det i rätt tråd: https://klocksnack.se/threads/dagens-fynd-köptråden.43436/
Tack!Ja, det är mycket pengar för enkla ur. Jag är såld i vilket fall .
Har du sett någon riktig Banan från från Tissot, Omega eller dylikt märke på annons?
Grattis! Sjukt!
Nej, kommer inte ihåg om Tissot visat någon egen? Har ett svagt minne att de gjorde det på Basel. Annars är det jag hittat att de är franska tanks från 1917, enligt katalog.Ja, det är mycket pengar för enkla ur. Jag är såld i vilket fall .
Har du sett någon riktig Banan från från Tissot, Omega eller dylikt märke på annons?
Fantastiska bilder! Googlade sönder ögonen igår men hittade inte mycket information alls. Verkar vara ett smalt område med lite information.Nej, kommer inte ihåg om Tissot visat någon egen? Har ett svagt minne att de gjorde det på Basel. Annars är det jag hittat att de är franska tanks från 1917, enligt katalog.
Jo, ska de jämföras får du nästan räkna bort bandhornen på Cartiern. Manuella CPCP-Tanken är väl närmast bland de överkomliga, men det är inte samma sak. De stora banantankerna är egentligen för stora, men även det som gör de lite extra roliga. Måste få igång min lite mindre och tillrundade du ser längst till höger i mittraden.Fantastiska bilder! Googlade sönder ögonen igår men hittade inte mycket information alls. Verkar vara ett smalt område med lite information.
Börjat överväga Frank Muller för att få kvalité med liknande taveldesign. Annars är Tank Americaine fin med men då är det ju annan tavla. Båda är egentligen lite dyra, sedan är det alltid roligare med vintage.
Bandhornen på Cartier gör säkert att den uppfattas mycket mindre i storlek än motsvarande mått på en banan utan bandhorn?
Får du osunda tankar att släppa bananen får du gärna höra av dig.Jo, ska de jämföras får du nästan räkna bort bandhornen på Cartiern. Manuella CPCP-Tanken är väl närmast bland de överkomliga, men det är inte samma sak. De stora banantankerna är egentligen för stora, men även det som gör de lite extra roliga. Måste få igång min lite mindre och tillrundade du ser längst till höger i mittraden.
Blev lite OT nu men hoppas det inte störde allt för mycket.
Fy fabian, så bra! En service på Seikon så kommer du nog undan billigt ändå!En lite mysig Nilax på läder och en väderbiten Seiko 6117-6400 1975. Seikon står stilla och behöver en hel del jobb och saknar orginal länk. Men 500kr för paketet är jag nöjd med.