• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Psykel

Patek
Denna hittades tidigare i år av min farbror på en loppis för en 20-lapp. Han gav klockan sedan till mig. En rysk historia av nåt slag. Vostok. Inte hittat någon annan av samma innan, fanns några som ser samma ut men de är ”Made in USSR”
DA152377-8387-4217-A718-410BECD1BEFD.jpeg
Att det står på ryska innebär att den är för den sovjetiska marknaden. "Made in USSR" är för internationell marknad. Fanns att köpa på Ur & Penn när det begav sig, har jag förstått. Fin var den iallafall, och udda!
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Nytt loppis”fynd”. Liksom vad ska jag med damklockor till. Fick dessa 3 för 25kr kunde ej låta bli att kunna känna känslan att jag köpt en omegaklocka billigare än en kaffe på stan, samt en fin lagonda också som jag ska försöka polera lite.
Någon som vet något mer om klockorna? Tycker det är svårt att hitta info om vintage damklockor.
6A6F2694-5F01-4593-8240-45138DF22017.jpeg
 

ittam

Audemars
Nytt loppis”fynd”. Liksom vad ska jag med damklockor till. Fick dessa 3 för 25kr kunde ej låta bli att kunna känna känslan att jag köpt en omegaklocka billigare än en kaffe på stan, samt en fin lagonda också som jag ska försöka polera lite.
Någon som vet något mer om klockorna? Tycker det är svårt att hitta info om vintage damklockor.
6A6F2694-5F01-4593-8240-45138DF22017.jpeg
Hur stor är Lagonda'n, kan vara ett herrur;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
IMG_5226.JPG
Köpt i veckan ihop med två andra ur
Funkar men packning upplöst! Första för mig av detta märke! Någon som kan berätta mera ?
Har för mig att det finns någon koppling till movado/zenith. Om det var ett billigare märke som ägdes av zenith kanske?

Den mest kända mondian är väl den med blinkande röd prick. "Top second" :)

 

OddD

Panerai
2-Faktor
Köpte denna på loppis idag. Kromad boett tyvärr, men hela klockan är i riktigt bra skick. Gav 30 euro. Tickar och går och byter datum som den ska. Fynd? :)


20180714_142427_HDR.jpg
20180714_142454_HDR.jpg


Om man har i beaktning att billigaste "masskräps"klocka kostar typ 199kr på ur&Penn så är det ju riktigt billigt.
Ser ju ut att vara i fint skick, så slit den med hälsan.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ännu ett loppisfynd, 100kr för denna alpina 35mm utan krona. Automatisk med ”bumper movement”. Någon som vet mer om värde eller liknande? Hittar inget om den när jag försöker googla.
39517D6D-457F-4246-8C5F-552304ACC33B.jpeg
Finfin! :)
IMG_5304.JPG
Köpt idag i värmen tror att värmen var på min sida just idag!!

Ebel Automatic
Tissot Elektronic pr516
Bulova Automatic
Mondia

Fick mig att glömma den globala uppvärmningen för en stund!

Är det Val 7736 eller 72 i mondian? :eek:
 
Topp