• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Femitolv

Cartier
ja det kan jag hålla med om att man hade gjort, men 70% av sakerna i denna tråden är inga "loppis fynd" utan köpta på tratten el dylikt för typ marknadsvärde :(
Nja med tanke på att "alla" hade minst en fungerande klocka samt med tiden typ var 10 år köpte en samt
Fick klockor i gåvor vid tex 25 år guldklocka. Av frun å barnen när de fyllde 50 osv. KLART ATT NÅGRA GLÖMS BORT Fynd kommer alltid att finnas ! Såg på tv programmet Auktionsommar på svt. Där ett av de tävlande paret ropade en en "låda" med fickur för typ 200kr. Tävlingen var udda för köpte man många av samma sak fick de bara välja en.

Klockan de valde värderades till 200kr men var det 25 stycken totalt får man anse att 200kr är ett fynd för att i öppen tävlan på en sommarauktion ropa in 25 (typ) fickur för 200kr !

Jag hade bjudit emot ett tag i alla fall

Jag har de sista åren köpt

Jaeger (2 stycken) på loppis i Leksand

Damguldklocka 18k för 40kr på loppis i Västerås. Pingstkyrkan Life någonting för en månad sedan

Fungerande sliten Omega Ria Loppis Heby för 40kr
Mm så fynden tar aldrig slut.
Kanske man borde fråga sina äldre släktingar om de har något som bara ligger !!



Trägen vinner !!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Nja med tanke på att "alla" hade minst en fungerande klocka samt med tiden typ var 10 år köpte en samt
Fick klockor i gåvor vid tex 25 år guldklocka. Av frun å barnen när de fyllde 50 osv. KLART ATT NÅGRA GLÖMS BORT Fynd kommer alltid att finnas ! Såg på tv programmet Auktionsommar på svt. Där ett av de tävlande paret ropade en en "låda" med fickur för typ 200kr. Tävlingen var udda för köpte man många av samma sak fick de bara välja en.

Klockan de valde värderades till 200kr men var det 25 stycken totalt får man anse att 200kr är ett fynd för att i öppen tävlan på en sommarauktion ropa in 25 (typ) fickur för 200kr !

Jag hade bjudit emot ett tag i alla fall

Jag har de sista åren köpt

Jaeger (2 stycken) på loppis i Leksand

Damguldklocka 18k för 40kr på loppis i Västerås. Pingstkyrkan Life någonting för en månad sedan

Fungerande sliten Omega Ria Loppis Heby för 40kr
Mm så fynden tar aldrig slut.
Kanske man borde fråga sina äldre släktingar om de har något som bara ligger !!



Trägen vinner !!
Vet ej om du läste mitt inlägg men, "You lost me"....
 

Patlan

Breitling
Fynd från gårdagen. Fick denna gratis då tanten som hade loppisen själv prutade ner klockan från hutlösa 10:- innan jag han säga ett ord.
Vet dock väldigt lite om klockan så finns det någon som sitter på info tar jag med glädje emot den:)

20180718_105007.jpg
20180718_105019.jpg
 

Husse

Patek
Fynd från gårdagen. Fick denna gratis då tanten som hade loppisen själv prutade ner klockan från hutlösa 10:- innan jag han säga ett ord.
Vet dock väldigt lite om klockan så finns det någon som sitter på info tar jag med glädje emot den:)

20180718_105007.jpg
20180718_105019.jpg
Snygga siffror!
Svårt att pruta på priset!
 
Ser ut som en unik upplaga av Rolex Day No-Date! ;) Eller finns det ett datum under bubblan?
Ja det finns allt datum. Men den väger typ 20g, så nej den är inte äkta ;). Men länken från rollen var rätt trevlig, provar den på ett annat loppisfynd Seiko 3003. Men det var en bra runda, seikon visade sig vara ett Sea Lion M55, relativt ovanlig speciellt utan dagnamn.
20180721_151159.jpg
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Ja det får du göra, hur skoj som helst! Men det är inte lättfyndat. Men ibland så :)
Haha jag har märkt att det är svårt att fynda. Jag har testat kanske 4 gånger och bara funnit tråkiga saker. Förutom en gammal Omega för 150kr som behöver riktigt mycket kärlek för att börja leva igen. Det är dessutom en sån där mikroskopisk dammodell. Klockmaster ville ha 14k för att restaurera den åt mig. Det är lite över budgeten jag vara beredd att spränga på ett fynd.
 
  • Like
Reactions: Beo
Haha jag har märkt att det är svårt att fynda. Jag har testat kanske 4 gånger och bara funnit tråkiga saker. Förutom en gammal Omega för 150kr som behöver riktigt mycket kärlek för att börja leva igen. Det är dessutom en sån där mikroskopisk dammodell. Klockmaster ville ha 14k för att restaurera den åt mig. Det är lite över budgeten jag vara beredd att spränga på ett fynd.
Nej någonstans slutar det vara värt det. Men fortsätt nöta ;)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Är i Värmland, i närheten av Karlstad närmare bestämt, och hälsar på svärföräldrarna. Någon som har tips på loppisar i närheten?
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Äntligen får jag vara med här! Hittade en Corona för 2eur, håller tiden väl efter ca 8 timmar. Ngn som vet mer om märket? Hur putsar jag glaset på bästa sätt?
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Äntligen får jag vara med här! Hittade en Corona för 2eur, håller tiden väl efter ca 8 timmar. Ngn som vet mer om märket? Hur putsar jag glaset på bästa sätt?
 
Topp