Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Några trevliga! Tycker Argonauten var ett fynd! Går den bra?inga WOW men kalt värt 10-20 kronor styck
Grattis! Size på lagondan?inga WOW men kalt värt 10-20 kronor styck
inga WOW men kalt värt 10-20 kronor styck
Tickar och håller tiden men tycker den låter illa vid uppdragning, eller finns det något överdragsskydd i dessa? (känns/låter liksom som den kuggar över, är säkert på max redan)Några trevliga! Tycker Argonauten var ett fynd! Går den bra?
Antar du menar Special Superautomatic, 35 mm utan krona, den andra är 31-32, tyvärr fungerar inte specialarenGrattis! Size på lagondan?
Ja, synd bara att den inte fungeradeGrattis. Bra fångat.
Många trevliga där. Men mina ögon fastnade på Lagondan. Den var extra trevlig.
Stannade på en liten loppisbutik på vår sommar-roadtrip förra veckan.
På frågan om det fanns klockor kom det fram en hyfsad fylld låda från bakrummet.
Innehavaren tröttande rätt snabbt på mitt pillande och letande och erbjöd mig ta med hela lådan.
Tömde snabbt allt över i en plastpåse åt mig. Förste gång jag köpt 3-4 kg klockor
Kom hem med påsen igår.
Så många stora fynd tror jag inte det är, men en del timmar trevligt sorterande har jag framför mig.
Grovsortering påbörjad.
Lite gamla länkar och sånt är väl alltid användbart . Lite verkdelar kanske. Säg till om det är nåt du vill bli av medStannade på en liten loppisbutik på vår sommar-roadtrip förra veckan.
På frågan om det fanns klockor kom det fram en hyfsad fylld låda från bakrummet.
Innehavaren tröttande rätt snabbt på mitt pillande och letande och erbjöd mig ta med hela lådan.
Tömde snabbt allt över i en plastpåse åt mig. Förste gång jag köpt 3-4 kg klockor
Kom hem med påsen igår.
Så många stora fynd tror jag inte det är, men en del timmar trevligt sorterande har jag framför mig.
Grovsortering påbörjad.
Verk som inte fungerar eller andra delar gör helt klart mera nytta i dina händer än i mina...Lite gamla länkar och sånt är väl alltid användbart . Lite verkdelar kanske. Säg till om det är nåt du vill bli av med
Sortering pågår...Ptja... Det ligger åtminstone en ganska trevlig skindiver i vad som ser ut att vara helstål. Inte fy skam!
CITY kanske?Sortering pågår...
Denna tycker jag var lite intressant trotts att det saknas en del grejer
Finns endast timvisare och glaset saknas.
Namn/logga är borta. Någon gissning på vad det kan vara?
Verket ser rent och snyggt ut och tickar på bra. Dock ingen text som kan identifiera klockan på insidan häller.
Snyggt borstat boett med lugholes i bra skick
Påminner rätt mkt om min City, ursäkta den lökiga kvaliteten på bilden, och det sitter väl ett AS 1748 lr något liknande i den.Sortering pågår...
Verket ser rent och snyggt ut och tickar på bra. Dock ingen text som kan identifiera klockan på insidan häller.
Konfirmerar Cityn, Har en likadan och jag är intresserad att köpa den för delarna!Sortering pågår...
AS1748 stämmer bra. AS verk brukar vara bra skitPåminner rätt mkt om min City, ursäkta den lökiga kvaliteten på bilden, och det sitter väl ett AS 1748 lr något liknande i den.
Tror jag nog.AS1748 stämmer bra. AS verk brukar vara bra skit
Sortering pågår...
Update på seikon?En lite mysig Nilax på läder och en väderbiten Seiko 6117-6400 1975. Seikon står stilla och behöver en hel del jobb och saknar orginal länk. Men 500kr för paketet är jag nöjd med.
Jodå den här genomgått en kosmetisk fix och befinner sig just nu hos rogart-63 där han har fått liv i den. Nytt glas, datumskiva mm sätter han på. Längtar efter att få tillbaks den . Kommer bilder framöver.Update på seikon?
Alla tre är vackra små skapelser!Triss i damer efter senaste loppisrundan. Jag vet, damur.... Men tyckte dom var värda att rädda från korgen.
Precis som jag kände! Eigern har en fantastisk boett och även urtavlan är så fin. Omegan har grym patina och rätt fräckt med en two tone damare från ca 54. Det sitter ett cal 252 i Omegan och det jag hittar på nätet är seamaster modeller mest.Alla tre är vackra små skapelser!
Eiger med clean boett, Omega med fin patina och en fin liten Certina!
Döda den med eld.Polaren köpte denna på loppis idag, smsar mig och frågor om den kan tänka sig vara äkta. Så jag frågar er, vad tror ni om denna?
TackDöda den med eld.
Ibland är du brutalt rolig, eller kanske brutal och rolig!Döda den med eld.
Stannade på en liten loppisbutik på vår sommar-roadtrip förra veckan.
Kom hem med påsen igår.
Grovsortering påbörjad.