• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Förvisso inte en loppis men ett fynd om något.
I en större länklot hade jag spanat ut något som såg intressant, misstänkte lik en krona. Damp ner idag och till min förvåning, en Rolexlänk. 6635!? Någon som har koll och kan upplysa mig om detaljer? :)
506113AC-E71B-459F-801F-88E0387A3175.jpeg

49D84B7B-013F-454D-A1E8-5FAF467B9661.jpeg

A3CA2A3A-D61B-4563-A89C-FA751233A30B.jpeg

71F003C2-9868-4578-A1EA-F3128FF8CD4A.jpeg
Bra scoutat!!! :)
 

Kreacon

Audemars
Sprang på denna idag!
Gillar typsnittet.
Mycket bra skick med saffirglas och 10 atm.
Nån som vet något mer?
 

Bilagor

  • 376C1CBD-979C-49DD-84B4-9E22012F1253.jpeg
    376C1CBD-979C-49DD-84B4-9E22012F1253.jpeg
    322.6 KB · Visningar: 10

mofo

Audemars
2-Faktor
Haha! Det stämmer.. min sambo la ner den i en låda efter ett par timmar :D
Jag köpte något liknande för något år sedan, satte den i köket för att ha som klockan där på en hylla... första kvällen så satt jag och undrade vad fan det var som lät hela tiden, frun blev också vansinnig så den blev inte heller långvarig :)
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Jag köpte något liknande för något år sedan, satte den i köket för att ha som klockan där på en hylla... första kvällen så satt jag och undrade vad fan det var som lät hela tiden, frun blev också vansinnig så den blev inte heller långvarig :)

Den kommer nog mest få stå och se fin ut :) Vet inte vad Man kan få för den men tveksamt om det är värt att sälja.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Boetten risig, den ska väl se ut så?
Det är över tio små skador runt glaset där det ser ut som man skurit bort små spånor av guld. Jättemärkligt, har aldrig sett nåt liknande. Bortsett från det var boetten i helt okej skick. Men klockan har nog varit med om diverse äventyr genom åren. Skitig tavla och plexit var limmat med ett överflöd av Karlssons klister eller liknande.
 

BRATTÅS

Cartier
Det är över tio små skador runt glaset där det ser ut som man skurit bort små spånor av guld. Jättemärkligt, har aldrig sett nåt liknande. Bortsett från det var boetten i helt okej skick. Men klockan har nog varit med om diverse äventyr genom åren. Skitig tavla och plexit var limmat med ett överflöd av Karlssons klister eller liknande.
Guldanalys ? :confused:
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Det är över tio små skador runt glaset där det ser ut som man skurit bort små spånor av guld. Jättemärkligt, har aldrig sett nåt liknande. Bortsett från det var boetten i helt okej skick. Men klockan har nog varit med om diverse äventyr genom åren. Skitig tavla och plexit var limmat med ett överflöd av Karlssons klister eller liknande.
Men är det inte för att matcha tavlan?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Det är min bästa gissning. Att den varit några vändor hos en okunnig pantbanksvärderare i Långtbortistan eller liknande.
Men är det inte för att matcha tavlan?
Tror inte det. Det ser för taskigt ut. Skulle vara om någon manisk typ fått feeling in på småtimmarna och försökt sig på något slags barkfinishprojekt vid köksbordet. Ska försöka fånga det på bild lite bättre ikväll. Tavlan däremot är rätt trevlig.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är min bästa gissning. Att den varit några vändor hos en okunnig pantbanksvärderare i Långtbortistan eller liknande.

Tror inte det. Det ser för taskigt ut. Skulle vara om någon manisk typ fått feeling in på småtimmarna och försökt sig på något slags barkfinishprojekt vid köksbordet. Ska försöka fånga det på bild lite bättre ikväll. Tavlan däremot är rätt trevlig.
Jag är väldigt säker på att det där är gjort med vilje för att matcha barktavlan.
 

Fadershan

Patek
@Aurum Tog lite bilder. Den finare strukturen som är vinkelrätt mot de större skårorna är original tror jag. Men de större är så fula att jag tvivlar på att den lämnat fabriken så.
https://imgur.com/a/5MjqiuE

Jag tycker klockan känns som en bra kandidat för skrotning men vill någon rädda den från nedsmältning är det bara att dra iväg ett pm.
Nä fasiken jag tror nog oxå den ska vara så!
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Nä fasiken jag tror nog oxå den ska vara så!
Vågar inte påstå att ni har fel men jag skulle åtminstone bli förvånad om någon halar fram en referensbild på sanna sak. Den i särklass fullaste barkfinish jag sett i sådana fall, på en boett som i övrigt känns som relativt hög kvalitet. Skrotar den imorgon om ingen stoppar mig.
 
Topp