• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Har köpt den här också. Inte riktigt min stil den var billig och jag föreställer mig att verket kanske förekommer i någon roligare modell så det är en potentiell donator.
IMG_20191208_211944_367.jpg
Certinan var störtcool! Vad är det för mått på den? Jag tar gärna urverket på Marvin, men lägger mig inte i debatten i övrigt :)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Nu kanske det blir lite fel här men chansar och ber hellre om förlåtelse än om lov denna gång:)

Sprang på denna idag på loppis och vet inte riktigt vad jag köpt. Hittade en liknande när jag letade ref. Är monocoque boett så har inte sett insidan. (Gravyr med namn och år 2000 på baklocket så snart lite semivintage iallafall:) )
AEBB54C6-F8F4-4A7F-8A6E-4036EFADC492.jpeg


Denna hittade jag på nätet och var rätt lik?
DB9D99A9-7561-4B69-8F00-D55D627DDA92.png


Så vad har jag köpt denna gång?:)
 

Skiddie

Cartier
Nu kanske det blir lite fel här men chansar och ber hellre om förlåtelse än om lov denna gång:)

Sprang på denna idag på loppis och vet inte riktigt vad jag köpt. Hittade en liknande när jag letade ref. Är monocoque boett så har inte sett insidan. (Gravyr med namn och år 2000 på baklocket så snart lite semivintage iallafall:) )
AEBB54C6-F8F4-4A7F-8A6E-4036EFADC492.jpeg


Denna hittade jag på nätet och var rätt lik?
DB9D99A9-7561-4B69-8F00-D55D627DDA92.png


Så vad har jag köpt denna gång?:)

Såna där brukar man få om man varit statligt anställd i 30 år eller liknande. 18k guldpläterad har jag för mig.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Inte riktigt samma kaliber på de här fynden som det ovan... Men ändå! En Timex, en liten Casio och en kuriosa-klocka i form av en Talk tech, den pratande klockan!
IMG_20191221_151115-01.jpeg

Hittade även en ÄKTA ROLEX DATEJUST CHRONOGRAPH!! Årets fynd!
IMG_20191221_112451-01.jpeg
Jag hoppas att du slängde den sista på marken framför dem och hoppade på den? :eek:
 
Topp