Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut bra men notera att det är ett "Tropic style" vintage förvisso men inte märket tropic snygg fångst!29 kr för ett 19mm tropic! Klockan går ej och kanske inte är så mycket att hurra för.. Men lite snygg är den väl.
Så sant! RK är märketAbsolut bra men notera att det är ett "Tropic style" vintage förvisso men inte märket tropic snygg fångst!
Den kan mycket väl vara ett riktigt bra fynd om den fungerar och delar verk med några coola kvartsdykare. Åldern ser precis rätt ut för det.Inget fynd, men för 40:- var jag tvungen att köpa den. En Lemac quartz, ska sätta i en nytt batteri och hoppas den startar.
Mysig länk!!Inget fynd, men för 40:- var jag tvungen att köpa den. En Lemac quartz, ska sätta i en nytt batteri och hoppas den startar.
Klockan var cool!29 kr för ett 19mm tropic! Klockan går ej och kanske inte är så mycket att hurra för.. Men lite snygg är den väl.
Jag tycker mig kunna mina verk, men jag ser ändå inget..Får nog klassa det som loppisfynd. 125kr
Vissa som kan sina verk ser vad detta är.
Tycker du inte Revue 81 är ett fint verk?Jag tycker mig kunna mina verk, men jag ser ändå inget..
Verkade strula med bilduppladdning såg jag sen, så inlägget blev först utan bild.Jag tycker mig kunna mina verk, men jag ser ändå inget..
Edit: Nu när det finns en bild också är det inget jag verk jag kan. Inget mer än att @Radiumpassion verkar gilla dem och att det skall vara ett bra inhouseverk. Vackert i alla fall. Hur ser framsidan ut? Berätta mer om det!
Oerhört bra fynd. Till och med bättre än pre moon-Speedyn som dök upp här på KS för några år sedan. Men "Newman"-Daytonan som någon hittade i en soffa från Goodwill eller liknande måste nog vara det bästa jag hört talas om. Någon köpte en 5512 Sub på loppis i new york för ett tag sedan också. Vet inte hur den placerar sig på fyndtoppen men det är långt upp iallafall. Ingen ska säga att det inte går att göra fynd längre.Tyvärr inte mitt loppis-fynd men jag snubblade över denna 5 år gamla artikel Har ingen koll på prisutvecklingen på LeCoultre men gissar på att den är värd mer idag...
https://www.hodinkee.com/articles/f...-worth-over-35000-for-599-at-phoenix-goodwill
Kan fortfarande vara ett fynd mätt i vad de hela verkdelarna är värda. Om det är något av verken jag tror att det är. Passade du på att titta efter?Uppdatering: Fungerade inte trots nytt batteri. Jag som hade börjat gilla den!
Jag kunde inte se någon märkning men tog en bild.Kan fortfarande vara ett fynd mätt i vad de hela verkdelarna är värda. Om det är något av verken jag tror att det är. Passade du på att titta efter?
Vågar inte svära på det men tror det är ett ESA 9361. Certina kallade det 750 och använde det i DS-3 PH200 t ex. Definitivt värt att spara på för delarna. Se t ex https://klocksnack.se/threads/nyinkommen-batteridykare-från-certina.37362/Jag kunde inte se någon märkning men tog en bild.
Det är inte så att batteriet ska sättas åt andra hållet? Bara en tanke..Jag kunde inte se någon märkning men tog en bild.
Nu kan jag inte quartzveken så bra men skulle det vara ett 750/ESA 9361 är det definitivt värt lite pengar iaf.Vågar inte svära på det men tror det är ett ESA 9361. Certina kallade det 750 och använde det i DS-3 PH200 t ex. Definitivt värt att spara på för delarna. Se t ex https://klocksnack.se/threads/nyinkommen-batteridykare-från-certina.37362/
Nja, de flesta verk har väl batteriet åt det hållet?Det är inte så att batteriet ska sättas åt andra hållet? Bara en tanke..
Uppdatering: Fungerade inte trots nytt batteri. Jag som hade börjat gilla den!
Ja, batteriet sitter nog rätt. Ser heller ingen uppenbar skada på spolen...Nja, de flesta verk har väl batteriet åt det hållet?
Det är inte så att batteriet ska sättas åt andra hållet? Bara en tanke..
Det här batteriet sitter rätt men det finns undantag där det ska vändas åt andra hållet. Jag har en Bulova Accutron med cal. 218 där det ska det. Föreställer mig att det finns fler exempel.Nja, de flesta verk har väl batteriet åt det hållet?
Testar elementet över natten!Ja, batteriet sitter nog rätt. Ser heller ingen uppenbar skada på spolen...
Jag har lyckats få igång ”döda” quartzare dels genom att ”motionera” visarna lite fram och tilllbaka (vid det tillfället såg man dock att de ville framåt, men inte riktigt orkade) och vid något tillfälle också genom att lägga klockan varmt. Inte ugnsvarmt, så klart - men väl på ett någorlunda varmt element, eller så.
Efter uppvärmningen har de tickar på fint.
Knappast vad urmakarna föreskriver, men ibland när det handlar om löjligt billiga prylar så får man ”McGyvra” lite.
Absolut finns det undantag, har också stött på ett par sådana. Oftast äldre verk dock.Det här batteriet sitter rätt men det finns undantag där det ska vändas åt andra hållet. Jag har en Bulova Accutron med cal. 218 där det ska det. Föreställer mig att det finns fler exempel.
Nja, de flesta verk har väl batteriet åt det hållet?
Precis, finns fler också.Det här batteriet sitter rätt men det finns undantag där det ska vändas åt andra hållet. Jag har en Bulova Accutron med cal. 218 där det ska det. Föreställer mig att det finns fler exempel.
Har läst i någon tråd att lägga klockan på en avmagnetiserare ska göra susen för ett dött quartsverk?Testar elementet över natten!