• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Alldeles färskt loppis fynd.
_20200201_145028.JPG

Får nog klassa det som loppisfynd. 125kr
Vissa som kan sina verk ser vad detta är. :)
Jag tycker mig kunna mina verk, men jag ser ändå inget..

Edit: Nu när det finns en bild också är det inget jag verk jag kan. Inget mer än att @Radiumpassion verkar gilla dem och att det skall vara ett bra inhouseverk. Vackert i alla fall. Hur ser framsidan ut? Berätta mer om det!

Senast ändrad:
Jag tycker mig kunna mina verk, men jag ser ändå inget..

Edit: Nu när det finns en bild också är det inget jag verk jag kan. Inget mer än att @Radiumpassion verkar gilla dem och att det skall vara ett bra inhouseverk. Vackert i alla fall. Hur ser framsidan ut? Berätta mer om det!
Verkade strula med bilduppladdning såg jag sen, så inlägget blev först utan bild.
Den ligger under kniven så jag återkommer när den är i skick för att visas.

Tyvärr inte mitt loppis-fynd men jag snubblade över denna 5 år gamla artikel :) Har ingen koll på prisutvecklingen på LeCoultre men gissar på att den är värd mer idag...

https://www.hodinkee.com/articles/f...-worth-over-35000-for-599-at-phoenix-goodwill
Oerhört bra fynd. Till och med bättre än pre moon-Speedyn som dök upp här på KS för några år sedan. Men "Newman"-Daytonan som någon hittade i en soffa från Goodwill eller liknande måste nog vara det bästa jag hört talas om. Någon köpte en 5512 Sub på loppis i new york för ett tag sedan också. Vet inte hur den placerar sig på fyndtoppen men det är långt upp iallafall. Ingen ska säga att det inte går att göra fynd längre. :)

Känns som en lågoddsare att det är spolen som är trasig eftersom någon sluntit med mejseln. Resten av verket är fortfarande värt något.
Skärmavbild 2020-02-06 kl. 21.11.40.png

Nja, de flesta verk har väl batteriet åt det hållet?
Ja, batteriet sitter nog rätt. Ser heller ingen uppenbar skada på spolen...
Jag har lyckats få igång ”döda” quartzare dels genom att ”motionera” visarna lite fram och tilllbaka (vid det tillfället såg man dock att de ville framåt, men inte riktigt orkade) och vid något tillfälle också genom att lägga klockan varmt. Inte ugnsvarmt, så klart - men väl på ett någorlunda varmt element, eller så.
Efter uppvärmningen har de tickar på fint.

Knappast vad urmakarna föreskriver, men ibland när det handlar om löjligt billiga prylar så får man ”McGyvra” lite. ;)

Ja, batteriet sitter nog rätt. Ser heller ingen uppenbar skada på spolen...
Jag har lyckats få igång ”döda” quartzare dels genom att ”motionera” visarna lite fram och tilllbaka (vid det tillfället såg man dock att de ville framåt, men inte riktigt orkade) och vid något tillfälle också genom att lägga klockan varmt. Inte ugnsvarmt, så klart - men väl på ett någorlunda varmt element, eller så.
Efter uppvärmningen har de tickar på fint.

Knappast vad urmakarna föreskriver, men ibland när det handlar om löjligt billiga prylar så får man ”McGyvra” lite. ;)
Testar elementet över natten!

Tillbaka
Topp