Valdemar25
Silver
Den manliga storleken 33 mm!Vilket härligt fynd! Vilken storlek har den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den manliga storleken 33 mm!Vilket härligt fynd! Vilken storlek har den?
Är det där man drömmer om varje gång men går på loppis!Dagens fynd, Longines sei Tacche!
Har du inte köpt en sei tacche på loppis går du bara för lite på loppis. Kan varmt rekommendera det. Prisläget brukar vara lite humanare än på t ex auktioner och KS. Gav 50 kronor för min.Är det där man drömmer om varje gång men går på loppis!
Tror inte ens jag sprungit på en mekanisk herrklocka öht på loppis. Men ja, antagligen går jag på för lite loppisarHar du inte köpt en sei tacche på loppis går du bara för lite på loppis. Kan varmt rekommendera det. Prisläget brukar vara lite humanare än på t ex auktioner och KS. Gav 50 kronor för min.
Snyggt fyndat! Seikos (och världens) första kvartskronograf! Den tillverkades 1975-1976, och din är daterad till oktober 1975.Hittade en Seiko kvartkronograf refnr 0634-5019 på en källarloppis. Pris kommer som en cliffhanger under bilderna
Batteriet behöver bytas samt att den tyvärr har en mindre repa i glaset. Har sett en som såldes här på KS för 3100:- (dock med box och i bättre skick) och det ligger en på chrono24 för 8000:-
Jag gav hela 20kr för den och kommer nog behålla den oavsett då jag tycker den är riktigt tjusig!
Snyggt fyndat! Seikos (och världens) första kvartskronograf! Den tillverkades 1975-1976, och din är daterad till oktober 1975.
Hoppas den kommer igång med nytt batteri bara.
Måste berätta om när jag var på auktion i somras. Hittade en låda med gamla dammiga klockor. Tyckte mig se en Omega Suverän gömma sig i lådan. Så jag ropade in lådan för 100 spänn Nu ligger klockan (med metallarmband) bredvid min farfars gamla Omega Suverän i samlingen här hemma.
Måste berätta om när jag var på auktion i somras. Hittade en låda med gamla dammiga klockor. Tyckte mig se en Omega Suverän gömma sig i lådan. Så jag ropade in lådan för 100 spänn Nu ligger klockan (med metallarmband) bredvid min farfars gamla Omega Suverän i samlingen här hemma.
Fynd! Vintage eller nyutgåva?Slog till på denna för 250 riksdaler på en loppis. Något att hänga i granen?
Svincool om ni frågar mig!
Patinan säger vintage! Gummit på kronan och bandet är lite småmögligtFynd! Vintage eller nyutgåva?
Kul! Det hade varit ett fynd även om det var en nyutgåva men kul att det är en gammal. Ascool klocka.Patinan säger vintage! Gummit på kronan och bandet är lite småmögligt
Mkt ball!Slog till på denna för 250 riksdaler på en loppis. Något att hänga i granen?
Håller med dig, fransk hitech. Mkt. bra köp. Grattis !!Slog till på denna för 250 riksdaler på en loppis. Något att hänga i granen?
Grattis till fyndet.Slog till på denna för 250 riksdaler på en loppis. Något att hänga i granen?
Uj, 250kr var ett fynd för denSlog till på denna för 250 riksdaler på en loppis. Något att hänga i granen?
Superlimmad mutter fungerar alltid! Riktigt rent och snyggt 28.5R-621-urverk och jag daterar den till 1958 på serienumret. Konstigt, jag lyckas alltid köpa klockor som är ungefär från den tiden, med ljusa urtavlor och 34-37mm. Den här är 35,5mm och har 19mm bandbredd.Kan inte så mycket om Tissot Visodate, men kunde inte låta bli att köpa den här för en billig peng på loppis! Coolaste sortens flexlänk var pricken över iet;-) Får inte upp baklocket, så det har nu fått en superlimmad mutter
Bra fynd indeed!Superlimmad mutter fungerar alltid! Riktigt rent och snyggt 28.5R-621-urverk och jag daterar den till 1958 på serienumret. Konstigt, jag lyckas alltid köpa klockor som är ungefär från den tiden, med ljusa urtavlor och 34-37mm. Den här är 35,5mm och har 19mm bandbredd.
Snyggt!Plötsligt händer det!!!
Tack Att min första Omega skulle bli så billig hade jag inte räknat med...Snyggt!
Vad glad jag blev att du lyckades hitta ett sådant fynd!Plötsligt händer det!!!
Bingo!! Grattis!!Tack Att min första Omega skulle bli så billig hade jag inte räknat med...
Vad glad jag blev att du lyckades hitta ett sådant fynd!
Grattis!
Tack grabbar! Visste inte säkert innan jag kommit hem att det var en Omega, går "klockrent" med ett rent och fint cal.30T2 PC verk Ref. 2383-6.Bingo!! Grattis!!
Jävlar! Stort grattis!Plötsligt händer det!!!