Dagens:
(Bandet, inte klockan)
(Bandet, inte klockan)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En seiko a639-5000 från 1981 för 20 spänn. Petade i ett nytt batteri och den funkar som den ska. Kanske inte räknas som riktig vintage för vissa, men är svag för sånna här gamla digitalare så är supernöjd!
![]()
Snyggt fynd!Jag köpte en likadan idag, visserligen 5ggr så dyr (100kr) men då var det en fullsetare sånärsom på plasttagen (? Hålet till vänster om klockan)
Bara att hoppas att den fungerar efter batteri byte.
Min är också en -81 i årsmodell.
![]()
Hitta en trevlig Omega på en loppis, av serienumret verkar datera den till mellan 1925-1935, troligen 30ish.
Någon aning om vad B.993 & 36615 kan stå för som var inristat i locket? Finns det någon som servar dessa klockor ännu? Klockan startar direkt efter man vrider upp den så vore skoj att ge den lite kärlek så man kan nyttja den vid rätt tillfälle
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag köpte en likadan idag, visserligen 5ggr så dyr (100kr) men då var det en fullsetare sånärsom på plasttagen (? Hålet till vänster om klockan)
Bara att hoppas att den fungerar efter batteri byte.
Min är också en -81 i årsmodell.
![]()
Inte kommit så långt ännu, jag har inte hunnit planera in någon resa till sthlm efter att gränsen öppnades uppHörrö, jag har en nästan likadan. Hittade du nån som kunde serva den?
ser ut att va nyskick också, grymt köp!
Vart hittade du den?
Alltid kul med svensk dagvisning!Hmm ja, är det ett fynd? Tavlan sitter ju helt banans men den "tickar och går" vid omskakning. Gillar den stoora rostfria boetten och tavlan. Kanske värd att försöka rädda?
![]()
![]()
Eller hur! Gillar kontrasten mellan dag och datum också.Alltid kul med svensk dagvisning!
Klart den ska fixas till. Om inte så finns det ett flertal som gärna skulle göra det. Kul catchHmm ja, är det ett fynd? Tavlan sitter ju helt bananas men den "tickar och går" vid omskakning. Gillar den stoora rostfria boetten och tavlan. Kanske värd att försöka rädda?
![]()
![]()
Ja jag har bestämt mig för att ta med den till uris nästa gång jag är i stan, hoppas han kan få rätsida på den!Klart den ska fixas till. Om inte så finns det ett flertal som gärna skulle göra det. Kul catch
Jag ställer mig i vad jag förmodar är en kö om du väljer att låta bliJa jag har bestämt mig för att ta med den till uris nästa gång jag är i stan, hoppas han kan få rätsida på den!
Skulle vara kul att se uppföljning på räddningsinsatsen!Ja jag har bestämt mig för att ta med den till uris nästa gång jag är i stan, hoppas han kan få rätsida på den!
Klokt, ska bli kul att se!Ja jag har bestämt mig för att ta med den till uris nästa gång jag är i stan, hoppas han kan få rätsida på den!
Noterat! (Men håll inte andanJag ställer mig i vad jag förmodar är en kö om du väljer att låta bli![]()
Skulle vara kul att se uppföljning på räddningsinsatsen!
Kul med pepp, återrapporterar efter att den fått doktorns utlåtande!Klokt, ska bli kul att se!![]()
Håller med, klart den ska fixas. Ser riktigt kul ut!Hmm ja, är det ett fynd? Tavlan sitter ju helt bananas men den "tickar och går" vid omskakning. Gillar den stoora rostfria boetten och tavlan. Kanske värd att försöka rädda?
![]()
![]()
Special edition vet jag inte. Men fin 50-tals klocka till ett bra pris.Tärnan med ref 0720/3
![]()
30 pickadoller ville dom ha och det fick dom![]()
Skall va någon special edition?! Nån som vet mer?
Tror det är en supercompressor.Special edition vet jag inte. Men fin 50-tals klocka till ett bra pris.![]()
Det kan det nog vara.Tror det är en supercompressor.![]()
Den har räfflor på kronan om det kan hjälpa till med identifieringenTror det är en supercompressor.![]()
Precis så. Därför jag ville köpa den.Den har räfflor på kronan om det kan hjälpa till med identifieringen![]()
Tror jag sett någonstans att Fredrik (Swe) lagt upp några bilder på en liknande Tärnan?Tärnan med ref 0720/3
![]()
30 pickadoller ville dom ha och det fick dom![]()
Skall va någon special edition?! Nån som vet mer?
Sorry, det bokstavligen haglade in svar, 19 st tror jag det blev! Sen putsade jag lite på den och den blev en sjukt trevligt dressklockaPrecis så. Därför jag ville köpa den.
Du är rätt kass på att svara, hörru.![]()
Men har du nåt skoj att byta mot så är jag öppen för förslagPrecis så. Därför jag ville köpa den.
Du är rätt kass på att svara, hörru.![]()