• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

DrKlocka

Audemars
Lite roligt bordsur. 8-dagars verk av dessvärre tveksam kvalitet, så jag kommer inte bemöda mig att renovera den. Men den tickar iaf.

20220612_185330.jpg
 

gretaszsurna

Breitling
Hej allihopa!

Sprillans ny här på forum, relativt ny i klockvärlden. Ser fram emot att få lära mig mer, dela tips och se alla fina klockor. Jag har försökt leta fram info om klockorna, komiskt nog så finns det en miljard klockor efter sökning MEN INTE den jag söker!

TAR MER ÄN GÄRNA EMOT TIPS PÅ SIDOR HÄR I FORUM, ÄVEN SIDOR PÅ WEB.
OM ni vill dela hur ni brukar gå tillväga för att hitta info, pris, efterfrågan, you name it. så är jag jätte nyfiken! IMG_20220620_234312.jpg IMG_20220620_234249.jpg IMG_20220620_234158.jpg IMG_20220620_234140.jpg IMG_20220620_233948.jpg IMG_20220620_234312.jpg IMG_20220620_234249.jpg
IMG_20220620_234140.jpg
 

Exxet

Rolex
Hej allihopa!

Sprillans ny här på forum, relativt ny i klockvärlden. Ser fram emot att få lära mig mer, dela tips och se alla fina klockor. Jag har försökt leta fram info om klockorna, komiskt nog så finns det en miljard klockor efter sökning MEN INTE den jag söker!

TAR MER ÄN GÄRNA EMOT TIPS PÅ SIDOR HÄR I FORUM, ÄVEN SIDOR PÅ WEB.
OM ni vill dela hur ni brukar gå tillväga för att hitta info, pris, efterfrågan, you name it. så är jag jätte nyfiken! IMG_20220620_234312.jpg IMG_20220620_234249.jpg IMG_20220620_234158.jpg IMG_20220620_234140.jpg IMG_20220620_233948.jpg IMG_20220620_234312.jpg IMG_20220620_234249.jpg
IMG_20220620_234140.jpg
Det gamla vanliga, Google is your friend, men det enklaste brukar vara att gå in på Tradera och kolla på sålda klockor av det märket man söker, även på Ebay, Tissoten o Seikon ( Ev. 70-tal ) är ju trevliga, några hundralappar, lite mer för Tissoten, i fungerande skick, dom andra är nog typ en tjuga styck, typiska loppisklockor.

Lite tråkigt att sälja Damklockor men desto roligare att köpa, och välkommen hit.
 

gretaszsurna

Breitling
Det gamla vanliga, Google is your friend, men det enklaste brukar vara att gå in på Tradera och kolla på sålda klockor av det märket man söker, även på Ebay, Tissoten o Seikon ( Ev. 70-tal ) är ju trevliga, några hundralappar, lite mer för Tissoten, i fungerande skick, dom andra är nog typ en tjuga styck, typiska loppisklockor.

Lite tråkigt att sälja Damklockor men desto roligare att köpa, och välkommen hit.
Tack så hjärtligt för svar! Ska in på tradera och ebay direkt hehe! Den guldiga Inex är ett danskt märke, har jag hittat! Det var min inkörsport till "klockvärlden" 😬 specifikt äldre klockor, även roligt annorlunda och unika klockor! OCH de ska komma från loppis/second hand.

Hur länge har du haft såpass stort intresse att du är med i ett klockforum? 😁

Håller med om damklockorna!
Tack för välkomnandet☀️
 

Exxet

Rolex
Tack så hjärtligt för svar! Ska in på tradera och ebay direkt hehe! Den guldiga Inex är ett danskt märke, har jag hittat! Det var min inkörsport till "klockvärlden" 😬 specifikt äldre klockor, även roligt annorlunda och unika klockor! OCH de ska komma från loppis/second hand.

Hur länge har du haft såpass stort intresse att du är med i ett klockforum? 😁

Håller med om damklockorna!
Tack för välkomnandet☀️
Det är väl lite över 10 år nu, att köpa damklockor är ju lite snällare för plånboken så där är man ju lite avundsjuk på damerna :)
och har man stor plånbok är det ju mycket enklare, tyvärr är man ju inte i den kategorin, betydligt svårare att göra fynd nu än när man startade.
Och lycka till med framtida köp, vintageträsket kan bli ganska djupt.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member

Stovebolt

Breitling
FS: 25 different NSA vintage bands 1960s/70s Swiss Made NO
Grattis! ett väldigt fint fynd. En Roamer-märkt NSA länk. NSA-länkar är populära och eftertraktade :D
Här är lite länkar att läsa på. Finns säkert mer att hitta
samt några olika designer
Många tack för länkarna om länkar. Förstår att folk gillar NSA – verkar väldigt välgjorda, snygga dessutom. Nu gäller det att hitta en matchande klocka också. 😊
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Precis så. Utanpå själva klockverket ligger en skiva som flyttar sig en gång per sekund och sakta påverkar transparensen. 😊
Är det kvartsverk alltså? Det är ju en trevlig överraskning. Har aldrig sett något liknande som inte varit ett armbandsur förut men de har nog haft mediokra stiftankarverk i samtliga fall jag stött på.
 
Topp