Dagens fynd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Concorde var kulDagens fynd!
![]()
Yes! Men tyvärr så tickar den inte igång när jag satte batteri i :/ men den får stå som dekoration bara! Av klockorna så är det två ryssar som fungerade, rätt kul ändå!Concorde var kul![]()
TyvärrKom över dom här idag, kan de va nått att ha?![]()
![]()
Njäe…Kom över dom här idag, kan de va nått att ha?![]()
![]()
Jag har noll och ingen aning så mina ord ska du inte lägga så mycket värdering i. Men jag får taskiga vibbar av både omegan och cartier, framförallt cartiern. Longinesen får jag bättre vibbar av men de övriga känns sådär…Kom över dom här idag, kan de va nått att ha?![]()
![]()
Tack för svarNjäe…
Lite osäker på Longines, men de andra två är fejk.
Longines från 90/00-talet är väl inte peak-kvalitetskänsla, så den kan jag kanske ändå tro lite på, men det känns spontant lite konstigt med index i ”platt” svart.
Tack för svarvad ska jag kolla på för att se om de är fejk?
![]()
Får man fråga hur mycket du betalade?Kom över dom här idag, kan de va nått att ha?![]()
![]()
Najs catch! Aldrig sett med grön tavla förut, den var ju helmysig, speciellt med bandet! Grattis!Ball Seiko 7T32 på läckert Hirschläder på loppis i Varberg
![]()
![]()
![]()
Eller hur! Tack!Najs catch! Aldrig sett med grön tavla förut, den var ju helmysig, speciellt med bandet! Grattis!![]()
Jo, Longines kan vara äkta från den tiden, trots att visarna har kort längd. Måste öppna o se verket för att vara säker.I detta fallet är det nog inte så mycket att titta närmare på. Ingen av dem är korrekta.
Men i största allmänhet så kan man ju försöka få en känsla för hur kvaliteten på det aktuella uret är.
Samtliga tillverkare i fallet ovan är ju ”premium” och då bör man också få den känslan när man tittar på/håller i klockan.
Annars får man försöka googla lite modeller. Vad gäller både Cartier och Omega så liknar det ju ingenting som finns i deras sortiment. Longines är en lite mer generisk dressklocka och därför kanske lite svårare.
Tokfejk. Bara zooma in på loggan och skratta.Jo, Longines kan vara äkta från den tiden, trots att visarna har kort längd. Måste öppna o se verket för att vara säker.
80kr så jag känner Ingen större förlustFår man fråga hur mycket du betalade?
Jag anar att det lutar mest åt kunskap och lärdom. Men ekonomiskt sett inte någon märkbar förlustaffär.Jag köpte nyligen dessa två på tratten för någon hundra lapp mest för skoj skull. Tänkte att det vore kul att köpa mitt första renoveringsprojekt och förhoppningsvis lära mig en del på vägen. Vad tror ni, kan det kanske finnas något värde i dessa? Mer än kunskap vill säga...
![]()
Loppis i hamburg
![]()
Kan du hitta en stämpel någonstans? Den kan vara väldigt diskret ibland och sitta på ett bandhorn eller mellan bandhornen.Seiko fastnitad uppochner på cool piratbund och en semivintage Omega utan bakstycke. Verkar reko och potentiellt 18k.
![]()
![]()
![]()
Rolig! Hittade du den på Hötorget?![]()
![]()
![]()
Dagens
Omärkt tavla. Nån som har koll på verket?