240snusit
Silver
Kul köp idag!
Bordsklocka från Seiko.
![]()
![Smiling face :relaxed: ☺️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/263a.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul köp idag!
Bordsklocka från Seiko.
![]()
Mitt loppisfynd från tidigare i år hälsar! Faktiskt en riktigt användbar sak att ha på skrivbordet om man har många vänner internationellt/träffar människor online så förutom att de är charmiga tycker jag de är användbara och lättlästa när man väl vant sig vid tavlan![]()
![]()
Fin modell. Vad gjorde du för handpåläggning? Definitivt värt att fräscha tavlan och visarna imho om det inte är allt för besvärligt.Ett av sommarens loppisköp som nu tickar på efter minimal men effektfull handpåläggning. Vettig klocka med borgelboett, magnetskydd och sådär. Borde nog få ett nytt plexi, krona och kanske tillsnyggade visare. Cal 592.
Även denna var ju grym. Har du hittat något armband till denna och har du någon bild på hur den bär på handleden?Högsommaren levererade mot alla odds. Poor mans Camaro? Fullt fungerande och rent Valjoux 7733. Fulmetall men borstad och tavla i stort sett felfri. Lite plexiputs så.![]()
Även denna var ju grym. Har du hittat något armband till denna och har du någon bild på hur den bär på handleden?
Fin modell. Vad gjorde du för handpåläggning? Definitivt värt att fräscha tavlan och visarna imho om det inte är allt för besvärligt.
Lät lite pilligt men kul att den hoppade igång.Handlade mest om att blåsa den ren, knuffa på balansen lite, avmagnetisera värma och så. Stod still i början men nu har den gått 24h utan problem.
Bra! Supercompressor?Ett loppisstopp på väg hem från en reportageresa i förra veckan resulterade i en Olma. Efter en första grovrengöring redan en trevlig följeslagare.
Inte nödvändigtvis, brukar framgå av baksidan eller insidan av boettlocket. Många, men inte alla, har även en krona med rutmönster. Har du en bild på baksidan?Hej Acue, tar mina första stapplande klocksteg. Tror inte det är Supercompressor. Visst syns det tydligt på boettformen?
Hiskeligt vad svårt det var att få med texten på locket, men nu så … Inget våffelmönster på kronan.Inte nödvändigtvis, brukar framgå av baksidan eller insidan av boettlocket. Många, men inte alla, har även en krona med rutmönster. Har du en bild på baksidan?
Hiskeligt vad svårt det var att få med texten på locket, men nu så … Inget våffelmönster på kronan.
![]()
![]()
Ska köpa mig lite klockverktyg snart. Hojtar till när jag öppnat upp.Skulle kunna vara det tror jag, men man får nog öppna den för att kolla ev märkningar för att veta mer.
Om det skulle vara en s k E P S A boett så kan den ha en typ av bajonettlåsning, bakboetten är därför märkt där kronan sitterSka köpa mig lite klockverktyg snart. Hojtar till när jag öppnat upp.
Jag tolkar den här texten som att bajonett typen enbart återfinns hos Enicar,Om det skulle vara en s k E P S A boett så kan den ha en typ av bajonettlåsning, bakboetten är därför märkt där kronan sitter
med I = stängd 0 = öppen, men många gånger är bakboetten väldigt sliten och dom markeringarna syns ej, och då kan man tro att det är en vanlig skruvboett och då kan det bli lite knasigt, eftersom man bara ska vrida knappt ett kvarts varv för att öppna den.
![]()
Det stämmer säkert, men läser man min text så skrev jag -kan den ha- inte att -den har- det var bara en heads up om man säger så,Jag tolkar den här texten som att bajonett typen enbart återfinns hos Enicar,
![]()
Källa: https://chronopedia.club/EPSA_Super-Compressor
Nu vet jag inte vad du menar med prisvärd, men mitt råd är att håll dig borta från sladdriga Jaxa-öppnare från Kina, Indien.Tack för varningar. Verkar vara en djungel att hitta en prisvärd boettöppnare. Någon som har ett klokt tips på lager?