• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

rogart-63

Patek
Råkade få med mig denna från Mattmar loppis.. Är svag för röd så den fick följa med. 10 kr kändes överkomligt.
Nån som kan berätta vad det är jag fiskat upp? Årtal? Är det värt (vet inte vad det kostar) att skicka in den på batteribyte och en service? Just nu är den stilla.

20150226_181019.jpg
20150226_181034.jpg

Timex är inte dom roligaste klockor att serva . Synd då dom oftast är rätt snygga . Precis som din :) Jag är tveksam om någon vill ge sig på det ? Dom brukar vara slit och släng ungefär . Men testa att bara byta batteri ? Det byter du lätt genom luckan i baklocket . Brukar vara ett LR44
 

Exxet

Rolex
Råkade få med mig denna från Mattmar loppis.. Är svag för röd så den fick följa med. 10 kr kändes överkomligt.
Nån som kan berätta vad det är jag fiskat upp? Årtal? Är det värt (vet inte vad det kostar) att skicka in den på batteribyte och en service? Just nu är den stilla.

20150226_181019.jpg
20150226_181034.jpg
Har två likadana själv som går lite när dom vill, lite udda verk, batteridrift och vanlig balans, se här:

http://www.crazywatches.pl/timex-40-electric-1969

hyfsat skick så 10:- är den värd i a f, men jag tror inte du får någon urmakare att ta i den med tång ens, köp ett batteri och kolla

själv, det är en sprättboett.

MVH.
 

MariaE

Panerai
Det blir ett batteribyte, hopp om återupplivning och sen hitta ett snyggt band. Nickel är inte min starkaste gren men har inte reagerat på många år. Det får bli en kul reservklocka om den går. Tack för info! :D
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nytt inköp
Lite dålig på vad den skall ha för funktioner
Så här såg den ut när jag bar hem den tidigare idag
image.jpg
image.jpg


Har någon uppfattning om värde tas det tacksamt emot mvh


Lite dåliga bilder och svårt att se skicket med det repiga glaset. Men det ser väl ut som en chronostop? Gick en sådan på BCF-auktion här på forumet för 3500:-
jag trodde alla skulle ha tavlan snedställd (för lättare tidtagning när den sitter på underarmen), men din verkar ha den rakt.

https://klocksnack.se/threads/bcf-auktion-omega-chronostop-driver.35336/
 

jurassic

Omega
Det var bara en del chronostops som var "under arms" eller "drivers"
Det ser ut som om klockan på den suddiga bilden är en seamaster chronostop. Trevlig för att den är större än genevevarianten. Jag har aldrig sett seamaster chronostop som "driver"
 

jurassic

Omega
Just - funktionen är enknappskronograf, dvs tryck en gång och tidtagningen börjar, tryck igen och håll inne för att stanna och läsa av tiden. Släpp och den nollställs.
Tidtagningen är begränsad till sekundvisaren så det går inte att ta tid på längre förlopp.
 

rogart-63

Patek
Nytt inköp
Lite dålig på vad den skall ha för funktioner
Så här såg den ut när jag bar hem den tidigare idag
image.jpg
image.jpg


Har någon uppfattning om värde tas det tacksamt emot mvh

Nice .Vilka fynd ni lyckas göra . Riktigt avis på den . Har suktat på en sån . Funkar den så skulle jag tippa på 5 lax . Delar är dyra som attan . Ställer mig i kön ?? om den ska flippas .
 

jurassic

Omega
Nytt inköp
Lite dålig på vad den skall ha för funktioner
Så här såg den ut när jag bar hem den tidigare idag
image.jpg
image.jpg


Har någon uppfattning om värde tas det tacksamt emot mvh
Den här pjäsen kostar nog 10k om den fungerar och är i någorlunda skick. Seamasters är dyrare än geneves.
Jag tänkte ett tag att den inte nollar ordentligt men det kan ju vara så att man glömt stänga av kronografen innan kraften i fjädern tog slut.
 

Icaras

Rolex
Nytt inköp
Lite dålig på vad den skall ha för funktioner
Så här såg den ut när jag bar hem den tidigare idag
image.jpg
image.jpg


Har någon uppfattning om värde tas det tacksamt emot mvh
Det där är en Seamaster Chronostop ref. 145.007 med cal. 865, lanserades omkring '67. Går den och inte är allt för sliten får du runt 8.000kr för den... Själv på jakt efter en sådan, hade svimmat om jag sett den på loppis :p
 

Maro

Audemars
[quote="Femitolv, post: 828800, member: 4975"
Kanske lite bättre bild[/quote]

Charmig sak men som Eriksson nämnde så lös en annan kamera och knäpp några fina bilder. Det är den värd
 
Topp