• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Lilla uret fick nytt batteri.. men det hände absolut ingenting.. :bawling:
20150306_191619.jpg

Det är trist att du inte fick den igång. Jag tycker den Timexmodellen är lyckad! Men som sagt ovan. Dom lever ett eget liv:):(

När jag öppnade bakstycket och skakade lite nätt så tjongade ut en liten grej. Så nu har klockan gått ett hårt men kärleksfullt öde till mötes.. Den bor i barnens rum.

Bra ställe för en gammal Timex! Mina ungar har också en faktiskt. Och en tokfake JLC-Reverso som jag hittade på Myrorna...

Inte loppisfynd egentligen, men två jag hittade när jag tömde en av mina gamla kartonger i källaren:

Casio 81QS-40

image.jpg

Köpt för egna surt ihopsparade pengar i nio-tioårsåldern c:a 1980. Vill minnas att den kostade c:a 250 kr. Har bytt batteri och fungerar fint förutom glapp i knapparna. Länken är lite tajt, och jag har inga fler länkbitar, men det går nätt och jämt. Borde skapa viss avundsjuka här på Hipstersöder :)

Universal Genève stoppur

image.jpg

Farfars gamla stoppur från början av 50-talet som jag fick i julklapp i tolvårsåldern. Behöver service eftersom minutvisaren släpar efter en del.

Hmmm, en Certina boett kan det nog vara?! Urverket är någorlunda enkelt, ungefär som Certina på 70-talet!

Lite väl hårt att kalla Certinas in-house verk från 70-talet för enkla, långt ifrån ovanliga men med hög kvalitet och fin finish.
Har du en bild på verket och boettlocket? Troligtvis ingen certina ifall verket och boettlocket är osignerat, men jag tyckte att det var en rätt kul klocka. :)

Lite väl hårt att kalla Certinas in-house verk från 70-talet för enkla, långt ifrån ovanliga men med hög kvalitet och fin finish.
Har du en bild på verket och boettlocket? Troligtvis ingen certina ifall verket och boettlocket är osignerat, men jag tyckte att det var en rätt kul klocka. :)

Sorry, det var inte meningen av vara nedlåtande om Certina!

Här kommer en bild på urverket och locket, någon som vet vad det kan vara?

FullSizeRender (4).jpg

Sorry, det var inte meningen av vara nedlåtande om Certina!

Här kommer en bild på urverket och locket, någon som vet vad det kan vara?

FullSizeRender (4).jpg

Du är förlåten! ;)

Det där ser ut som ett FHF/ST 974

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&FHF_97

Och även om det inte är något fel på det, tycker jag själv att finishen på motsvarande Certinaverk ligger ett par steg över. Dock rätt kul klocka med BMW loggan, det kan säkert intressera samlare utöver samlare av klockor om du tänker flippa. :)

Oi8UC5W.jpg

Du är förlåten! ;)

Det där ser ut som ett FHF/ST 974

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&FHF_97

Och även om det inte är något fel på det, tycker jag själv att finishen på motsvarande Certinaverk ligger ett par steg över. Dock rätt kul klocka med BMW loggan, det kan säkert intressera samlare utöver samlare av klockor om du tänker flippa. :)

Exakt så heter urverket ST 974, tack!

Gillar verkligen klockan med loggan och den passar väldigt bra till min Z4a!

Håller med om att Certinaverket är i en klass för sig! :)

2015-03-20 11.26.18.jpg

Fick hem den här rackaren i förrigår, väldigt trevlig och bra skick för att ha varit snudd på gratis. Måttar 35mm utan kronan och 18mm luggar.

Nu är den stora frågan bara vad för band jag ska ha till? Funderar på ett mocka, krokodil, stingrocka eller något annat ballt. Har någon tips?

struts eller svin kanske kan passa? Snygg klocka och speciellt tavlan! :)
Hm, ska kika på de. Har du tips på nån webshop?

Tack, väldigt nöjd med den. Letat runt ett tag efter en fin Världsmästare så snubbla jag över den här. Hade hellre haft Världsmästare på tavlan istället för V.M. men man kan inte få allt ;)

Landade en mögelhög idag. En Mirona Super Compressor, en Lagonda, Sorna etc.. I huvudsak dysfunktionellt mögel dock. :) Ska se vad som går att skrämma igång.

Majoriteten av dem reder jag dock inte ut själv.Om nån av er hemmaskruvare blir sugen på nåt så hör av er. För en billig peng får du chansen att ge en klocka ett nytt liv. :)

Blandat smågodis:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tillbaka
Topp