Lilla uret fick nytt batteri.. men det hände absolut ingenting..
Det är trist att du inte fick den igång. Jag tycker den Timexmodellen är lyckad! Men som sagt ovan. Dom lever ett eget liv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lilla uret fick nytt batteri.. men det hände absolut ingenting..
När jag öppnade bakstycket och skakade lite nätt så tjongade ut en liten grej. Så nu har klockan gått ett hårt men kärleksfullt öde till mötes.. Den bor i barnens rum.Det är trist att du inte fick den igång. Jag tycker den Timexmodellen är lyckad! Men som sagt ovan. Dom lever ett eget liv
När jag öppnade bakstycket och skakade lite nätt så tjongade ut en liten grej. Så nu har klockan gått ett hårt men kärleksfullt öde till mötes.. Den bor i barnens rum.
Bra ställe för en gammal Timex! Mina ungar har också en faktiskt. Och en tokfake JLC-Reverso som jag hittade på Myrorna...
Skönhet kan aldrig skada..Stackars barn, byt ut reverson mot något bättre. Du vet aldrig hur detta kan skada dina barn...
Stackars barn, byt ut reverson mot något bättre. Du vet aldrig hur detta kan skada dina barn...
Hehe shefigasge ungen i skolannHm, jag har ett antal små dam-TAG Heuer med länk som ligger och skräpar, sjuåringen kan ju så klart få en, bra idé (så kan Hello Kitty-klockan kanske pensioneras?).
100kr på en lokal loppis. Tickar på fint, 37mm, 20mm mellan luggarna, 70-tal och röd sekundvisare = Racing?!
Snyggade till den lite och än så länge visar den tiden som den ska och den växer på armen för hundra spänn!
Ser ut son men Certinaboett?
Hmmm, en Certina boett kan det nog vara?! Urverket är någorlunda enkelt, ungefär som Certina på 70-talet!
Lite väl hårt att kalla Certinas in-house verk från 70-talet för enkla, långt ifrån ovanliga men med hög kvalitet och fin finish.
Har du en bild på verket och boettlocket? Troligtvis ingen certina ifall verket och boettlocket är osignerat, men jag tyckte att det var en rätt kul klocka.
Sorry, det var inte meningen av vara nedlåtande om Certina!
Här kommer en bild på urverket och locket, någon som vet vad det kan vara?
Du är förlåten!
Det där ser ut som ett FHF/ST 974
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&FHF_97
Och även om det inte är något fel på det, tycker jag själv att finishen på motsvarande Certinaverk ligger ett par steg över. Dock rätt kul klocka med BMW loggan, det kan säkert intressera samlare utöver samlare av klockor om du tänker flippa.
Du är förlåten!
Det där ser ut som ett FHF/ST 974
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&FHF_97
Och även om det inte är något fel på det, tycker jag själv att finishen på motsvarande Certinaverk ligger ett par steg över. Dock rätt kul klocka med BMW loggan, det kan säkert intressera samlare utöver samlare av klockor om du tänker flippa.
Hm, ska kika på de. Har du tips på nån webshop?struts eller svin kanske kan passa? Snygg klocka och speciellt tavlan!
Helgens loppisfynd, emaljerad Junghans kökklocka med datum, fungerar perfekt!