• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Novoris är ett undermärke till oris, lite kul! :) gillar super compressorn också. Bra fynd!
Mironan har jag hittat andra varianter av med 17 jewels. Denna har 25. Ska forska lite på om den kan räddas. Jag tycker den är mysig. Bär stort för sina 36mm.
Tack för Novoris-infon. Hade inte alls koll på det! Tyvärr är den i sämst skick... :(

Mironan har jag hittat andra varianter av med 17 jewels. Denna har 25. Ska forska lite på om den kan räddas. Jag tycker den är mysig. Bär stort för sina 36mm.
Tack för Novoris-infon. Hade inte alls koll på det! Tyvärr är den i sämst skick... :(

Synd, annars såg tavlan rätt snygg ut, brukar tyvärr vara kromade boetter på dem.?
Mironan går nog med största sannolikhet att räddas, skulle tro att det sitter ett AS-verk i. Absolut bra handledsnärvaro på den. :)

Länge sedan jag gjorde något fynd men dessa band köpte jag för någon månad sedan. Pris? 20kr st :)

Två Certinaband med Certinaspännen, Två Open Ended Hirsch, ett tropicliknande band, ett 20mm Tropic sport och ett 18mm Tropic curved ends.

image.jpg

image.jpg

GtM3LUQ.jpg

Landade en mögelhög idag. En Mirona Super Compressor, en Lagonda, Sorna etc.. I huvudsak dysfunktionellt mögel dock. :) Ska se vad som går att skrämma igång.

Majoriteten av dem reder jag dock inte ut själv.Om nån av er hemmaskruvare blir sugen på nåt så hör av er. För en billig peng får du chansen att ge en klocka ett nytt liv. :)

Blandat smågodis:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

En Monico borde ja alla ha!:D Ärligt talat, visst är det kul att rota i mögelhögar på loppisar!

Kul fynd Jacob!

Länge sedan jag gjorde något fynd men dessa band köpte jag för någon månad sedan. Pris? 20kr st :)

Två Certinaband med Certinaspännen, Två Open Ended Hirsch, ett tropicliknande band, ett 20mm Tropic sport och ett 18mm Tropic curved ends.

image.jpg

image.jpg

GtM3LUQ.jpg
Bra fångat, inga dåliga band de där. Ett certinaspänne som det längst till vänster skulle man haft i 16 mm...

2015-03-20 11.26.18.jpg

Fick hem den här rackaren i förrigår, väldigt trevlig och bra skick för att ha varit snudd på gratis. Måttar 35mm utan kronan och 18mm luggar.

Nu är den stora frågan bara vad för band jag ska ha till? Funderar på ett mocka, krokodil, stingrocka eller något annat ballt. Har någon tips?

Ödla?

image.jpg

image.jpg

GtM3LUQ.jpg

Hallå Mr Vintage 92! Min DS Ph 200 har ett likadant band som ditt Certinaband. Var väl inte plaskarstrappen nr 1 direkt.
Men klockan kunde fås med fler alternativ. Väl värd är en noggrann koll på insidan av bandet, så
läskit fint limmat /ihopfogat. Hög kvalitutta behöver inga sömmar.

Hallå Mr Vintage 92! Min DS Ph 200 har ett likadant band som ditt Certinaband. Var väl inte plaskarstrappen nr 1 direkt.
Men klockan kunde fås med fler alternativ. Väl värd är en noggrann koll på insidan av bandet, så
läskit fint limmat /ihopfogat. Hög kvalitutta behöver inga sömmar.

Menar natuligtvis läderbandet, det andra Certinabandet är evigt ungt oavsett trender tycker jag.

Dagens loppisfynd var märkligt. Innan jag köpte en militärklocka av märke Phenix hade jag aldrig hört talas om märket överhuvudtaget. Idag sprang jag på ett litet fickur (för damer antar jag) som säljaren skulle ha 100 spänn för. Jag tyckte det var charmigt och köpte det. Tar fram förstoringsglas hemma och ser att den har en Schweizisk silverstämpel och jag ser även att det finns ett till märke. På urtavlan står det Axel Nilsson Smedstorp
Phenix fickur.JPG
, på insidan Axel Nilsson import och på det lilla märket står det Phenix. Ja ja….kul var det och 100 spänn var den ju värd antar jag? Håller tiden verkar den göra, bara en sån sak...

Tillbaka
Topp