Ikeaklockan
Basic
Vintage lemainia CH27
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visar du hela loppissamlingen till oss övrigas förtret?Vintage lemainia CH27
Pronto som kronograf köptes även in av svenska försvaret runt ca 1970 och finns kronstämplad/graverad med svart resp vit urtavla.Lite fakery, inte loppis, men fynd från gammelfarfars låda som hittades nu idag, Pronto från brasilianska armén.
Kul fynd! Ett äventyr att ställa tiden på dessa”fynd” på väg till restaurangen, händer ju inte varje dag! Håller tummarna att denna kickar igång, kul modell!
Tack! Jo helt klart, men fick till det tillslutKul fynd! Ett äventyr att ställa tiden på dessa
Inte helt enligt trådrubriken då den är inhandlad i söndags. Säkert inte ett fynd heller...Fulsnygg 70-tals Atlantic på originallänk. Någon som vet varför den är brandad "Giant"?
Vet inte. Modellnamnet verkar vara silverstreak, googlar man på klockan så verkar de oftast vara märkta Atlantic på det stället.Är det inte modellnamnet? Cool!
Har dessa två! Tror butiken sålde mycket polisradio grejer när det begav sig!Hittade bla denna länk häromdagen, märkt med någon butik i Malmö. Tyvärr ingen klocka på, någon som har koll på vad denna höll upp?
Se där! Jag som hoppats på en rejäl bratte Kul med dessa, känns som denna typ av företagsgåva/pryl gått lite förlorad.Har dessa två! Tror butiken sålde mycket polisradio grejer när det begav sig!
Sen hade dom annan elektronik med fanns katalog förr!
Gick ner i ett kaninhål för jag fick för mig att Commander Radio låg i mina gamla kvarter på Lorensborgstorget när jag var liten men så var det inte. Låg tydligen på Bergsgatan 21 i ett hus som idag är rivet.Har dessa två! Tror butiken sålde mycket polisradio grejer när det begav sig!
Sen hade dom annan elektronik med fanns katalog förr!
Visarna lär väll va böjda på alla verken också?Köpte upp ”skrotet” från en guldhandlare på vägen hem från svärmors sommarstuga. Mest skräp, men en del pärlor (två kompletta JLC p800 verk, 2st Omega 601’or, 3st Longines tavlor/verk och drös med NOS tissot/certina-band m.m.). Också ont i hjärtat när man tänker på vad som slaktats.
De flesta verkar faktiskt vara okej. Några verk hade totalt masakrerats, men sen verkar han fått in snitsen med att få ut verken utan kofot.Visarna lär väll va böjda på alla verken också?
Plockat verken för att smälta guldboetterna antar jag?Köpte upp ”skrotet” från en guldhandlare på vägen hem från svärmors sommarstuga. Mest skräp, men en del pärlor (två kompletta JLC p800 verk, 2st Omega 601’or, 3st Longines tavlor/verk och drös med NOS tissot/certina-band m.m.). Också ont i hjärtat när man tänker på vad som slaktats.
Ja, tyvärr precis så. Men räddade några till en chans till.Plockat verken för att smälta guldboetterna antar jag?