• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

35 mm Tissot från 1952.
Fungerande!!!🙂
20240721_143108.jpg

Har dessa två! Tror butiken sålde mycket polisradio grejer när det begav sig!
Sen hade dom annan elektronik med fanns katalog förr!
IMG_0142.jpeg
Gick ner i ett kaninhål för jag fick för mig att Commander Radio låg i mina gamla kvarter på Lorensborgstorget när jag var liten men så var det inte. Låg tydligen på Bergsgatan 21 i ett hus som idag är rivet.
jobebergsgatan003.jpg

Köpte upp ”skrotet” från en guldhandlare på vägen hem från svärmors sommarstuga. Mest skräp, men en del pärlor (två kompletta JLC p800 verk, 2st Omega 601’or, 3st Longines tavlor/verk och drös med NOS tissot/certina-band m.m.). Också ont i hjärtat när man tänker på vad som slaktats. 🙈

IMG_8934.jpeg

IMG_8963.jpeg

IMG_8965.jpeg

Köpte upp ”skrotet” från en guldhandlare på vägen hem från svärmors sommarstuga. Mest skräp, men en del pärlor (två kompletta JLC p800 verk, 2st Omega 601’or, 3st Longines tavlor/verk och drös med NOS tissot/certina-band m.m.). Också ont i hjärtat när man tänker på vad som slaktats. 🙈

IMG_8934.jpeg

IMG_8963.jpeg

IMG_8965.jpeg
Visarna lär väll va böjda på alla verken också?

Tillbaka
Topp