Närsomhelst.Coolt… Då kan vi ta en vinare och mecka lite
/K
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Närsomhelst.Coolt… Då kan vi ta en vinare och mecka lite
/K
Ingen klocka men väl en Victorinox med klockmejsel i korkskruven för 15:-.
Köper ofta fickknivar på loppis. Kan liksom inte låta bli
Förra onsdagen blev det denna för 35:-
Ser mysig ut. Kul! Ja, det brukar ju finnas ganska gott om fickknivar på loppis. Jag har också någon konstig fabless för knivar, ffa på loppis. Köpte nyligen 2 mögliga "sameknivar" och en sliten Global Pro för 5 kr/styck. Vet inte varför, men antar att det började med barkbåtstäljning och en barndomskompis som köpte Rambokniven från Hobbex
Det här är inte direkt ett Loppis-fynd men typ jag brukar hjälpa en granne med hans dator och sånt och här om dagen när jag var där frågade han om jag gillar klockor för han hade röjt en bunt lådor med saker han haft stående i några år. Och bla, var det en bunt klockor i varierande skick några "kompletta" men dom flesta med trasiga armband el, helt utan och ingen tickade så klart... Och han frågade om jag ville ha dom i stället för att han skulle kasta dom, så jag tog dom men frågade om han hade gått igenom dom så det inte låg med nåt arvegods el, så och det hade han, det som låg i påsen var inget han ville/orkade bry sig i men sa att det mesta var rent skräp men han hoppades att det kanske fanns nånting jag ville ha. Så jag tog hem påsen och satte mig och tittade igenom vad som låg i påsen och det var mest bara skit som gamla reklam klockor man får med när man tar en prenumeration på nån tidning.......
Men hittade en klocka som jag kände igen namnet på och idag tog jag med den till en klockaffär i stan som fick kolla den åt mig
Det vara bara klockan inget armband/länk och enligt urmakaren är den i väldigt fint skick mycket ren invändigt men torr behöver smörjas och det är inte original kronan(lilla knappen man ställer klockan med el, hur?).
Börjar ni bli nyfikna?
Det är en Omega Seamaster Automatic från 1960, Ref 14701.61, Cal 562, Serienr: *****448 Guld på stål
efter mycket googlande och läsning bla, på detta Forum har jag dragit slutsatsen att där är värd ungefär mellan 3000-5000kr
väldig diff beroende på vart man kollar.
Mitt dilemma är att visst det är en trevlig klocka men har ingen möjlighet/har inte råd att lämna den på service (ca 3500kr inkl, byte av kronan till original hos butiken som kollade) och jag vill inte sälja den eftersom jag har fått den så det känns fel att tjäna pengar på den, men kan tänka mig att byta bort den kanske mot en klocka jag vill ha och skulle använda. så vad tycker ni det kunniga folket? hur ska jag göra?
ja jag har berättat för grannen och han blev bara glad att det fanns något jag ville ha i påsen.
här kommer lite bilder...
Det här är inte direkt ett Loppis-fynd men typ jag brukar hjälpa en granne med hans dator och sånt och här om dagen när jag var där frågade han om jag gillar klockor för han hade röjt en bunt lådor med saker han haft stående i några år. Och bla, var det en bunt klockor i varierande skick några "kompletta" men dom flesta med trasiga armband el, helt utan och ingen tickade så klart... Och han frågade om jag ville ha dom i stället för att han skulle kasta dom, så jag tog dom men frågade om han hade gått igenom dom så det inte låg med nåt arvegods el, så och det hade han, det som låg i påsen var inget han ville/orkade bry sig i men sa att det mesta var rent skräp men han hoppades att det kanske fanns nånting jag ville ha. Så jag tog hem påsen och satte mig och tittade igenom vad som låg i påsen och det var mest bara skit som gamla reklam klockor man får med när man tar en prenumeration på nån tidning.......
Men hittade en klocka som jag kände igen namnet på och idag tog jag med den till en klockaffär i stan som fick kolla den åt mig
Det vara bara klockan inget armband/länk och enligt urmakaren är den i väldigt fint skick mycket ren invändigt men torr behöver smörjas och det är inte original kronan(lilla knappen man ställer klockan med el, hur?).
Börjar ni bli nyfikna?
Det är en Omega Seamaster Automatic från 1960, Ref 14701.61, Cal 562, Serienr: *****448 Guld på stål
efter mycket googlande och läsning bla, på detta Forum har jag dragit slutsatsen att där är värd ungefär mellan 3000-5000kr
väldig diff beroende på vart man kollar.
Mitt dilemma är att visst det är en trevlig klocka men har ingen möjlighet/har inte råd att lämna den på service (ca 3500kr inkl, byte av kronan till original hos butiken som kollade) och jag vill inte sälja den eftersom jag har fått den så det känns fel att tjäna pengar på den, men kan tänka mig att byta bort den kanske mot en klocka jag vill ha och skulle använda. så vad tycker ni det kunniga folket? hur ska jag göra?
ja jag har berättat för grannen och han blev bara glad att det fanns något jag ville ha i påsen.
här kommer lite bilder...
Tycker jag med Mofo, dom sa 2900kr för full service + 700kr för byte av kronan till en original krona....Om jag bytte i samband med servicen...
ähh får se vad som händer med den, Problemet för mig är att jag inte använder armbandsklockor och har inte gjort på ca +30år
men har funderat på att skaffa en men den får inte vara för stor, och den måste palla lite för jag är inte den lugna typen
såg en bild på Luminox Recon som jag gillade men misstänker det är en vanlig stor "kill klocka"... och minns att jag för flera år sen såg en Tag Heuer Titan (tror jag) som var typ mellan stor som jag föll för men vet inte vilken modell det var....
Min flickvän tackar er för den här tråden. Tack vare den har hon inga problem att få med mig på loppisar längre.
Någon som vet vad detta är?
10 kr på loppis och ett band som fanns i min låda!
Är ju alltid kul att veta! Har Vostok ur men ej sett dessa.
//Ola
Man tackar.Det är en poljot! Om du har möjlighet att öppna boetten så skall det sitta ett 2614.H verk! (datum)
Fasen vilka fynd ni gör . Hittar aldrig nåt . Bara gamla bamseklockor och annat skit .
Ja DS-2 funkar för mig men misstänker att minst kronan el, pinnen som sitter på kronan är trasig för den går att dra loss, men ser inte om den ska vara så kort och se ut som en liten skruvmejsel el, om den har gått av. Så ska googla runt lite och se om jag kan hitta nån info och kanske nån tutorial om hur man skruvar DS-2
Enicar klockan tog jag mest för att den var söt
Det kan ju hända att den är utsliten/trasig. Men de ska klicka i varandra och sedan fungera som en vanlig krona med axel.
Ser det inte ut som om Certina klockan är en sån här ? http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2usau&1298476813
Hetsad av denna tråd kollade jag min lokala loppis om dom hade några klockor och hittade 3st + ett armband
hade med mig 3st manuella objektiv som skulle bytas in efter en vårstädning i kameraväskan, så vi bytte jämnt har ingen aning
om jag förlorade på bytet men använde ändå inte objektiven och klockorna tar mindre plats
Citizen Automatic
Certina DS-2 (med trasig krona tror jag)
Enicar MRO
Tissot Armband