• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Den här har enligt säljaren suttit i en MIG 21 med verk av Jaeger. 350eur känns som ett kap. Ska jag hugga? Kanske skruva fast på instrumentbrädan på gubbsaaben:) Fixoflex vet du nåt om ryska flygplans ur?
image.jpg

Jaeger tror jag inte, skulle ett sovjetiskt militärplan använda schweiziska urverk? :) cool sak, men jag tror de går billigare på bukten, kan dock ha fel...

Edit: likadan?

http://m.ebay.co.uk/itm/121660186724?nav=SEARCH

Lurigt!

Finns mängder där ute. Ligger ständigt liknande på tradera! Gamla från transportplan som helt plötsligt suttit i en MIG!

Visst är dom lite coola med rätt montering! Jag måste säga att den ser bättre ut än många andra skräckexemplar.
Tyvärr vågar jag inte komma med rätt recept Gummo! Du måste avgöra!

Lurigt!

Finns mängder där ute. Ligger ständigt liknande på tradera! Gamla från transportplan som helt plötsligt suttit i en MIG!

Visst är dom lite coola med rätt montering! Jag måste säga att den ser bättre ut än många andra skräckexemplar.
Tyvärr vågar jag inte komma med rätt recept Gummo! Du måste avgöra!

Satt samma klocka i transportplan? Tydligen ska det ju ha tillverkats 10 000 mig (wikipedia), så det lär ju finnas några äkta på marknaden? :)

Den här har enligt säljaren suttit i en MIG 21 med verk av Jaeger. 350eur känns som ett kap. Ska jag hugga? Kanske skruva fast på instrumentbrädan på gubbsaaben:) Fixoflex vet du nåt om ryska flygplans ur?
image.jpg

Gummo!

Denna sidan är från Mark Gordons hemsida. En erkänd samlare av olika instrument! Studera!
Det ser ut som den skulle kunna ha suttit i en MIG 29!

http://www.ussrtime.com/start.html

Sök under Aircraft! Caliber ACH-1

Lycka till!

Lite spännande är det!

Det finns många där ute eriksson! Det luriga är i vilket plan som den har suttit i! Det är ju lite coolare med en MIG!:)

Fick den så billigt så jag chansade, nu är jag usel på damklockor men denna måste väl vara tokfejk? Ingen REF osv, står "World Service Organization" på baksidan tillsammans med Omega osv. Sitter något omärkt quartzverk i.

Holmqvist du kanske får ett paket till av mig snart ;)

Trodde jag skulle kunna göra ett riktigt fynd genom att köpa denna skrothög för 300 kr men en annan budgivare gav sig in i leken så det slutade på det 3-4 dubbla.
Den som har ett tränat öga ser nog vad det var som lockade :)
kdwufnz.jpg

Bra där, funderade själv på att buda på den men hade helt glömt bort den idag. Tror även det gick en sliten Gay Freres oysterlänk på Tradera idag - http://www.tradera.com/item/190111/233926913/parti-klockor-certina-citizen-mfl

Tillbaka
Topp