Ingen aning vad det är, eller kan det vara någon slags skyltmaterial/hållare för armbandsur?Fint roulettehjul!
Fick själv lite skrot i postlådan idag.
Vad är detta för konstig sak?
Fick iallafall betala 14:- + frakt och burkarna är ju söta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen aning vad det är, eller kan det vara någon slags skyltmaterial/hållare för armbandsur?Fint roulettehjul!
Det är väl ett bordsställ för fickur?Fint roulettehjul!
Är säkert så. Fattar dock inte hur... Ser ut som två burkar som sitter ihop och på insidan av behållarna är det tyg (typ sammet fast lite grövre).Det är väl ett bordsställ för fickur?
Vad mäter den? Riktigt cool
Nån som har en krona till den här samt vet vilket batteri den tar?
Seiko 8123-602b
40mm inkl crown guarden Fetare än de flest SQ:arna har jag för migVad mäter den? Riktigt cool
Spännande tavla!Två fynd idag. Ett stoppur och en dekorativ tavla med ett nedmonterat Omega fickur och ett tyskt frimärke. Har en tjeckisk adresstämpel bak på ramen.
Den som vet mer om stoppuret får gärna berätta. Googlade lite och det kan finnas en koppling till Breitling.
Kan alltid komma till användning!En låda NOS länkar mer eller mindre kompletta för 40:-
Bra fynd!Inte från loppis men från släkting som hade dessa i en byrålåda sedan länge
Bra fynd!
Det sälbandet har jag med...Kan alltid komma till användning!
Detta fick jag hem. Tyvärr inget loppispris.
Fjärde från vänster i mitten? Eller vilket är säl?Det sälbandet har jag med...
Korrekt!Fjärde från vänster i mitten? Eller vilket är säl?
Den kan bli dinTvå fynd idag. Ett stoppur och en dekorativ tavla med ett nedmonterat Omega fickur och ett tyskt frimärke. Har en tjeckisk adresstämpel bak på ramen.
Den som vet mer om stoppuret får gärna berätta. Googlade lite och det kan finnas en koppling till Breitling.
Jag är inte bra på vintage rolex, men har de halvlänkar?Troligtvis bara skräp men jag kunde inte låta bli att chansa
Kanske jag som har dåligt öga men för mig är den inte uppenbart fake enligt denna bilden.
https://sikoauktioner.se/auktion/233962
Klart värt pengarna i vilket fallTroligtvis bara skräp men jag kunde inte låta bli att chansa
Kanske jag som har dåligt öga men för mig är den inte uppenbart fake enligt denna bilden.
Tänker att varför har dom lagt just den länken där? För att?Troligtvis bara skräp men jag kunde inte låta bli att chansa
Nej, de har inte halvlänkar men bitarna vid claspen ser annorlunda ut jämfört med övriga på en 7836 vilket gör att de ser ut som halvlänkar på denna bilden.Jag är inte bra på vintage rolex, men har de halvlänkar?
Själv är jag mest intresserad av vad som verkar var originallänk till seiko pogue uppe till höger.
Troligtvis bara skräp men jag kunde inte låta bli att chansa
Klart värt pengarna i vilket fall
Tex @acce1999 borde kunna säga om länken är äkta inbillar jag mig.
Tänkte precis samma sak vilket var anledningen till att jag skrev att det säkert är skrot. Är den inte äkta så har den tillhört någon som stoltserat länge med sin fake med tanke på stretchen.Tänker att varför har dom lagt just den länken där? För att?
Tavlan var fräck . Liknar nästan mitt gamla konstverk? Tror att det ev kan finnas lite värde i reservdelarna t.o.m?Två fynd idag. Ett stoppur och en dekorativ tavla med ett nedmonterat Omega fickur och ett tyskt frimärke. Har en tjeckisk adresstämpel bak på ramen.
Vilken läcker urtavla, fantastiska siffror, speciellt tvåorna!Förra veckans fynd, 10 dollar får anses rimligt? Inget extraordinärt men märket har en sentimental betydelse för mig så tyckte att den var lite rolig.
Coolt! Gillar'tLänge sedan jag fyndade något värt att berätta om men kom på att jag nog inte visat bild på mitt senaste världsur? En Sense med flygplan som sekundvisare.
Lite enklare än mina Seikovärldsur men har nog koppling till Seiko tror jag? Har sett likadana som är märkta Lord King som väl är ett Seiko-namn?
Nåväl, ett hyggligt kap för under hundralappen i alla fall.