• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Fint roulettehjul!
Fick själv lite skrot i postlådan idag.
20160302_183727.jpg

Vad är detta för konstig sak?
20160302_184528.jpg

Fick iallafall betala 14:- + frakt och burkarna är ju söta :)
Ingen aning vad det är, eller kan det vara någon slags skyltmaterial/hållare för armbandsur?

Det är väl ett bordsställ för fickur?
Är säkert så. Fattar dock inte hur... Ser ut som två burkar som sitter ihop och på insidan av behållarna är det tyg (typ sammet fast lite grövre).

Edit. Nu fattar jag. Hållare för mormorsrur och i den nedre burken kan man ha andra attiraljer.

Två fynd idag. Ett stoppur och en dekorativ tavla med ett nedmonterat Omega fickur och ett tyskt frimärke. Har en tjeckisk adresstämpel bak på ramen.

Den som vet mer om stoppuret får gärna berätta. Googlade lite och det kan finnas en koppling till Breitling.

IMG_1982.JPG
IMG_1983.JPG
IMG_1984.JPG

Senast ändrad:
Troligtvis bara skräp men jag kunde inte låta bli att chansa :)
Kanske jag som har dåligt öga men för mig är den inte uppenbart fake enligt denna bilden.
Screenshot_2016-03-14-20-48-57.png

https://sikoauktioner.se/auktion/233962

Klart värt pengarna i vilket fall :)
Tex @acce1999 borde kunna säga om länken är äkta inbillar jag mig.

Inte lätt att se... Men Rolexkronan på låsblecket ser inte ut som de brukar... Sedan ser de yttre länkelementen inte ut att få sin bredd där de borde... Någon close up när de kommer borde kunna reda ut det hela.

Två fynd idag. Ett stoppur och en dekorativ tavla med ett nedmonterat Omega fickur och ett tyskt frimärke. Har en tjeckisk adresstämpel bak på ramen.

Den som vet mer om stoppuret får gärna berätta. Googlade lite och det kan finnas en koppling till Breitling.

IMG_1982.JPG
IMG_1983.JPG
IMG_1984.JPG
Tavlan var fräck . Liknar nästan mitt gamla konstverk? Tror att det ev kan finnas lite värde i reservdelarna t.o.m?

Länge sedan jag fyndade något värt att berätta om men kom på att jag nog inte visat bild på mitt senaste världsur? En Sense med flygplan som sekundvisare.

Lite enklare än mina Seikovärldsur men har nog koppling till Seiko tror jag? Har sett likadana som är märkta Lord King som väl är ett Seiko-namn?

Nåväl, ett hyggligt kap för under hundralappen i alla fall.

image.jpeg

Länge sedan jag fyndade något värt att berätta om men kom på att jag nog inte visat bild på mitt senaste världsur? En Sense med flygplan som sekundvisare.

Lite enklare än mina Seikovärldsur men har nog koppling till Seiko tror jag? Har sett likadana som är märkta Lord King som väl är ett Seiko-namn?

Nåväl, ett hyggligt kap för under hundralappen i alla fall.

image.jpeg
Coolt! Gillar't

Tillbaka
Topp