forsii
Basic
50 kronor för en snygg klocka och dessutom en homage men ingen fejk. Kallar jag ett fynd för min del iallfall!Sorry, men vet inte om jag skulle kalla detta ett fynd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
50 kronor för en snygg klocka och dessutom en homage men ingen fejk. Kallar jag ett fynd för min del iallfall!Sorry, men vet inte om jag skulle kalla detta ett fynd!
Ingenting tyvärr. Sedan är det en quartzare också men jag är nöjd i vilket fall som helst. Fick en fin klocka för en liten peng när det vanligtvis enbart brukar vara fantomenklockor eller regal där nere på loppisen!Vet inte vem som äger namnet Bently idag men det är ett gammalt märke, senast jag tittade i en fanns det ett Hong Kong tillverkat "Swiss parts" verk i. Så vad står det under sexan?![]()
Du får öppna den och ta en titt för det gjordes fina Hong Kong klockor i slutet 70-talet innan skräp blev normen därifrån.Ingenting tyvärr. Sedan är det en quartzare också men jag är nöjd i vilket fall som helst. Fick en fin klocka för en liten peng när det vanligtvis enbart brukar vara fantomenklockor eller regal där nere på loppisen!![]()
Tack! Det ska jag absolut försöka göra men har dessvärre varken boettkniv eller kunskap om hur man gör det! Men kul kuriosaDu får öppna den och ta en titt för det gjordes fina Hong Kong klockor i slutet 70-talet innan skräp blev normen därifrån.
Skulle du behöva ett nytt batteri så är det bara a fråga så fixar jag det för några kronor då det är så himla dyrt att låta en urmakare göra det.Tack! Det ska jag absolut försöka göra men har dessvärre varken boettkniv eller kunskap om hur man gör det! Men kul kuriosa![]()
Killen jag köpte den av hävdade att det var nytt batteri i men skulle ändå vilja se på insidan om det står något nummer.Skulle du behöva ett nytt batteri.
Batteriet lär ju ha kostat säkert hälften av det du gav för klockan. Bra köp!Killen jag köpte den av hävdade att det var nytt batteri i men skulle ändå vilja se på insidan om det står något nummer.
Haha säkerligen!Batteriet lär ju ha kostat säkert hälften av det du gav för klockan. Bra köp!
Blir jag självlysande nu?Inte ofta man springer på en Atlantic med radioaktivt prometium (PM).
Det kallar jag fynd!! Atlantic är grymt bra grejer!!Jaha då blir det dubbelpost då jag la ut detta i den andra loppisfyndtråden...
Denna köptes av mig förut idag. Nu har jag dragit upp och ställt den, mjuk i uppdraget + snygg gubblänk!![]()
Lagom stor!
![]()
Gubblänken kunde vara i bättre skick!
![]()
Men jag betalade inte 200kr ens då det är 25-50% rabatt. Då lokalerna ska vara tömda till nyår!
Nej med en halveringstid på 2,6 år är det inte det mista farlig idag. Så radioaktiviteten har halverat ca 17 gånger sedan den var ny.Blir jag självlysande nu?
Tack! Vore hemskt om jag inte kunde använda den!Nej med en halveringstid på 2,6 år är det inte det mista farlig idag. Så radioaktiviteten har halverat ca 17 gånger sedan den var ny.
Jaha då blir det dubbelpost då jag la ut detta i den andra loppisfyndtråden...
Denna köptes av mig förut idag. Nu har jag dragit upp och ställt den, mjuk i uppdraget + snygg gubblänk!![]()
Lagom stor!
![]()
Gubblänken kunde vara i bättre skick!
![]()
Men jag betalade inte 200kr ens då det är 25-50% rabatt. Då lokalerna ska vara tömda till nyår!
Trevlig klocka!
Verkar den hålla tiden?
Längesedan jag fyndade något i klockväg nu, hittade dock en 80 år gammal Zeiss-kikare precis nyss som jag är väldigt väldig nöjd med![]()
Vilken sköning till klocka, allt känns ju rätt på den där!Blev en Junghans igår.
50-tal.
Militärmodell enligt snabb googling.
Korrekt?![]()
Vilken sköning till klocka, allt känns ju rätt på den där!![]()
Jäkligt fin!Blev en Junghans igår.
50-tal.
Korrekt?![]()
Blev lite orolig att du skulle byta den! Det är ju den detaljen som gör denna klocka till något alldeles extra!Tänkte byta till en annan rem.
Sen slog jag mig själv i ansiktet och rengjorde och olja den säkerligen välanvända lädernaton.
Håller tiden bra och har en underbar karaktär.
Zuperpris!Då var den värd de 1 x 95 enkronor jag betalade för den?![]()
Det var en härlig sak! Det slina läderbandet var pricken över i!Blev en Junghans igår.
50-tal.
Korrekt?![]()
Loppisjakten börjar NU, mycket vintage för pengarna!Blev en Junghans igår.
50-tal.
Korrekt?![]()