mps
Silver
I did good?Loppisjakten börjar NU, mycket vintage för pengarna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I did good?Loppisjakten börjar NU, mycket vintage för pengarna!
Ye, u did!I did good?![]()
Yay!!!!Ye, u did!![]()
Du borde vända dig till någon med mer kunskap. Jag syftade mest på att den är estetiskt fin att titta på!Yay!!!!
Hittar ingen info om modellen.
Några gamla ebayauktioner som nämner militärt ursprung.
År?
Något värde?
Yay!!!!
Hittar ingen info om modellen.
Några gamla ebayauktioner som nämner militärt ursprung.
År?
Något värde?
Så jag sett på det också.Utan att vara speciellt inläst: ser ut som en 50-talare sett till stilen, förmodligen ingen egentlig militär anknytning, utan snarare gjort i militärstil. Värdet överstger inte tusenlappen skulle jag tro. Mycket snygg klocka, dock!
Kan ha fel, finns där några serienummer/stämplar osv som tyder på militär anknytning?
Äsch... Bara att vänta till en månad som verkligen börjar med en måndag!Satt med en tallrik Bengali Meatballs och en boettöppnare i högsta hugg..
Knapparna funkar inte, och när man stoppar i batteriet så börjar klockan på 12.00 Måndag den 1a i månaden, så vad gör man inte för att åtminstone tiden och dagen skall stämma, datumet är ju bara att ge up...
![]()
Det är ju snart dax då!Äsch... Bara att vänta till en månad som verkligen börjar med en måndag!
...jävlar vad surt om någonting skulle komma emellan vid lunchtid den dagen, dock!![]()
Asken kanske är värd mer än innehållet ?Gårdagens "fynd".
Blev lite småexalterad när jag hittade den här lilla asken på Myrorna igår.
![]()
Men det var bara ett stoppur från Minerva.
![]()
Men är ganska nöjd ändå då det fungerar och är i riktigt hyggligt skick.
Har inte lyckats öppna det så jag har ingen aning om hur den ser ut innuti.
Baksidan pryds av något som ser ut som rester av en Pelican logga?
![]()
Rent ekonomiskt var det väl inget stort fynd men 150 spänn är ju inget att snacka om.
Trevlig söndag!
Jim
Asken kanske är värd mer än innehållet ?![]()
Precis... lättas att skita i alltihopaDet är ju snart dax då!
1a maj 2017 är på en måndag!
OBS! Sup inte för hårt sista april, för du vill inte missa detta![]()
Så talar en vis man!Precis... lättas att skita i alltihopa![]()
Sån har jag medJag köpte Big Ben för 10:- men den var mindre än jag minns.
![]()
Bra drag i lumen fortfarande.
Jag köpte Big Ben för 10:- men den var mindre än jag minns.
![]()
Bra drag i lumen fortfarande.
Ja at döma av att det ser ut som en omega,och köpt för ynka 200 kr så får man väl säga att det var ett riktigt bra kap du gjorde.Köpt i går Utanför Göteborg 200kr lite sliten tavla men fungerar "hittills"![]()
Så nöjd så långt! Ingen dyrgrip å ganska liten .
Dock lite mindre är nog från 40 talet el början av 50. Inte fått upp den ännu Lite sliten tavla men får sitta nöjd i båten!Ja at döma av att det ser ut som en omega,och köpt för ynka 200 kr så får man väl säga att det var ett riktigt bra kap du gjorde.
Det förstår jag för den är underbar tycker jag, gillar när dom ser ut sådär.Dock lite mindre är nog från 40 talet el början av 50. Inte fått upp den ännu Lite sliten tavla men får sitta nöjd i båten!
TackDet förstår jag för den är underbar tycker jag, gillar när dom ser ut sådär.
Så slit den med hälsan.
![]()
Kanske inget riktigt fynd som många andra på denna tråden men den är inhandlad på loppis för kaffepengar och något med utseendet tilltalar mig![]()