Bra där! Ordnüng!Ska försöka kompensera detta under dagen, genom besök i klassiska, vanliga loppisar i Sundsvall!
OBS! Bildbevis kommer under dan! Vill inte riskera att bli bannad från denna tråd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra där! Ordnüng!Ska försöka kompensera detta under dagen, genom besök i klassiska, vanliga loppisar i Sundsvall!
OBS! Bildbevis kommer under dan! Vill inte riskera att bli bannad från denna tråd!
Hittade denna i en låda med blandade skräpklockor. Hit eller miss? Har ingen koll på vintage Omega.
Nu har jag varit dubbelt duktig!Bra där! Ordnüng!
Jag noterar att Jabla var snabb på gilla-knappen...Nu har jag varit dubbelt duktig!
Gick in här:
Det blev en på sätt och vis, god jakt!
Fick dem att plocka bort det här missfostret ur en vitrin! Behövde bara nytt batteri för att funka! 26 mm TT DD!
OM jag har förstått det rätt, så är 343 och 344 samma storlek, men 343 är kvicksilver och 344 är silveroxid. Andra beteckningar som passar är SR1136 och SR42. De är inte jättemycket lättare att hitta, men är 11,6 mm diameter och 3,6 mm höga. Du kan alltså köpa ett SR54 (11,6 x 3,0 mm), eller ett SR45 (9,5 x 3,6 mm) beroende på om + får kontakt på sidan eller ovanpå. Fyll sedan ut med papper eller tejp (eller foile, men var försiktig med kortslutningar) så att det sitter bra. Eller köp SR42/SR1136 på nätet, men räkna med att betala för det.
Helgens köp, lite små mysig ändå!
Dock lite strul med batteriet, de kunde inte plocka fram något nytt på kjell och company eller i parfym-klockffären.
Detta satt i 343 - Made in USA. Någon som vet vad jag behöver? Skulle va kul och se om den hoppar igång!
OM jag har förstått det rätt, så är 343 och 344 samma storlek, men 343 är kvicksilver och 344 är silveroxid. Andra beteckningar som passar är SR1136 och SR42. De är inte jättemycket lättare att hitta, men är 11,6 mm diameter och 3,6 mm höga. Du kan alltså köpa ett SR54 (11,6 x 3,0 mm), eller ett SR45 (9,5 x 3,6 mm) beroende på om + får kontakt på sidan eller ovanpå. Fyll sedan ut med papper eller tejp (eller foile, men var försiktig med kortslutningar) så att det sitter bra. Eller köp SR42/SR1136 på nätet, men räkna med att betala för det.
Mejla Batterilagret! Har för mig att dom ordnade fram sådana batterier till en bekant! Snabb service och trevliga att ha att göra med!
Helgens köp, lite små mysig ändå!
Dock lite strul med batteriet, de kunde inte plocka fram något nytt på kjell och company eller i parfym-klockffären.
Detta satt i 343 - Made in USA. Någon som vet vad jag behöver? Skulle va kul och se om den hoppar igång!
Supersnygg!!Tog en promenad längs stranden i det fina vädret.
Tack - men tror den hamnade i fel tråd.Supersnygg!!
Jaha vi bor i samma krokar. Har poängterat oäktheten på den där tidigare jag med!Nu har jag varit dubbelt duktig!
Gick in här:
Det blev en på sätt och vis, god jakt!
Fick dem att plocka bort det här missfostret ur en vitrin! Behövde bara nytt batteri för att funka! 26 mm TT DD!
Ska ner till stan i morgon. Kan kolla klockan igen! Tror inte att de begriper hur fel det är att ha den i montern!Jaha vi bor i samma krokar. Har poängterat oäktheten på den där tidigare jag med!
Gärna någon annan dag, har lunchmöten varje dag nästa vecka förutom fredag och då tänker jag vara ledigSka ner till stan i morgon. Kan kolla klockan igen! Tror inte att de begriper hur fel det är att ha den i montern!
Jobbar du i stan?
Tänkte luncha kring 12, PMa så kan vi luncha ilag, om det går!?
Har du köpt den för 10kr på loppis, har du hamnat rätt...Edit: Fel tråd
Tog en promenad längs stranden i det fina vädret.
Ska ner fler ggr framöver så det löser sig!Gärna någon annan dag, har lunchmöten varje dag nästa vecka förutom fredag och då tänker jag vara ledig
Om det vore så väl.. Nej men - som jag skriver - så hamnade inlägget i fel tråd.Har du köpt den för 10kr på loppis, har du hamnat rätt...
Vacker klocka, hursomhelst!Om det vore så väl.. Nej men - som jag skriver - så hamnade inlägget i fel tråd.
Betalade 2000 kr. Så det var kanske inget "riktigt" loppispris. Men jag tycker ändå det var ett klippVar det till loppispris också?
Med originalband så tycker jag det var ett bra pris.Betalade 2000 kr. Så det var kanske inget "riktigt" loppispris. Men jag tycker ändå det var ett klipp
Låter ju helt ok. Fin klocka! Men det är ju inget riktigt "loppisfynd". Diskuterades någon sida bak.Betalade 2000 kr. Så det var kanske inget "riktigt" loppispris. Men jag tycker ändå det var ett klipp
Om den är köpt på loppis måste den väl ändå kvala in?Låter ju helt ok. Fin klocka! Men det är ju inget riktigt "loppisfynd". Diskuterades någon sida bak.
Nu är det ju ingen bild på tavlan, men är den fin var det ett väldig bra pris! Skulle säga runt det dubbla om tavlan är fin och den fungerar som den ska! Grattis!Betalade 2000 kr. Så det var kanske inget "riktigt" loppispris. Men jag tycker ändå det var ett klipp
Den är i extremt bra skick. Inte ett märke på tavlan och den är nu nyservad. Bilderna blev rätt dåliga. Ser bättre ut i verkligheten!Nu är det ju ingen bild på tavlan, men är den fin var det ett väldig bra pris! Skulle säga runt det dubbla om tavlan är fin och den fungerar som den ska! Grattis!
Klart det finns olika definitioner på loppis och vad som är ett fynd. Tror de flesta tänker sig att ett loppisfynd handlar om ett par tior till några hundralappar.Om den är köpt på loppis måste den väl ändå kvala in?
Eller finns det maxpris också?
Fynd står ju inom "situationstecken" i rubrikenKlart det finns olika definitioner på loppis och vad som är ett fynd. Tror de flesta tänker sig att ett loppisfynd handlar om ett par tior till några hundralappar.
Beror ju också på vad man räknar som en loppis. Finns ju vissa som kallar en del antikhandlar för loppis..
Jo det är sant. Får väl tolkas hur man villFynd står ju inom "situationstecken" i rubriken