• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

karloscar

Cartier
2-Faktor
Hittade denna i en låda med blandade skräpklockor. Hit eller miss? Har ingen koll på vintage Omega.
image.jpeg

image.jpeg

Tyckte väl att jag kände igen den! Sålde på Tradera strax efter jag postade här. Nu på Bukowskis. :)
https://www.bukowskis.com/sv/lots/864152-omega-seamaster-armbandsur-35-mm

IMG_7045.PNG
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
olma.jpg

Helgens köp, lite små mysig ändå!
Dock lite strul med batteriet, de kunde inte plocka fram något nytt på kjell och company eller i parfym-klockffären.
Detta satt i 343 - Made in USA. Någon som vet vad jag behöver? Skulle va kul och se om den hoppar igång!
olma1.jpg
OM jag har förstått det rätt, så är 343 och 344 samma storlek, men 343 är kvicksilver och 344 är silveroxid. Andra beteckningar som passar är SR1136 och SR42. De är inte jättemycket lättare att hitta, men är 11,6 mm diameter och 3,6 mm höga. Du kan alltså köpa ett SR54 (11,6 x 3,0 mm), eller ett SR45 (9,5 x 3,6 mm) beroende på om + får kontakt på sidan eller ovanpå. Fyll sedan ut med papper eller tejp (eller foile, men var försiktig med kortslutningar) så att det sitter bra. Eller köp SR42/SR1136 på nätet, men räkna med att betala för det.
 

tokful

Omega
OM jag har förstått det rätt, så är 343 och 344 samma storlek, men 343 är kvicksilver och 344 är silveroxid. Andra beteckningar som passar är SR1136 och SR42. De är inte jättemycket lättare att hitta, men är 11,6 mm diameter och 3,6 mm höga. Du kan alltså köpa ett SR54 (11,6 x 3,0 mm), eller ett SR45 (9,5 x 3,6 mm) beroende på om + får kontakt på sidan eller ovanpå. Fyll sedan ut med papper eller tejp (eller foile, men var försiktig med kortslutningar) så att det sitter bra. Eller köp SR42/SR1136 på nätet, men räkna med att betala för det.

Tacksam för det snabba svaret, gjorde mig mycket klokare!
 

Husse

Patek
olma.jpg

Helgens köp, lite små mysig ändå!
Dock lite strul med batteriet, de kunde inte plocka fram något nytt på kjell och company eller i parfym-klockffären.
Detta satt i 343 - Made in USA. Någon som vet vad jag behöver? Skulle va kul och se om den hoppar igång!
olma1.jpg
Mejla Batterilagret! Har för mig att dom ordnade fram sådana batterier till en bekant! Snabb service och trevliga att ha att göra med!
 

DrKlocka

Audemars
Om den är köpt på loppis måste den väl ändå kvala in?
Eller finns det maxpris också?
Klart det finns olika definitioner på loppis och vad som är ett fynd. Tror de flesta tänker sig att ett loppisfynd handlar om ett par tior till några hundralappar.
Beror ju också på vad man räknar som en loppis. Finns ju vissa som kallar en del antikhandlar för loppis..
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Klart det finns olika definitioner på loppis och vad som är ett fynd. Tror de flesta tänker sig att ett loppisfynd handlar om ett par tior till några hundralappar.
Beror ju också på vad man räknar som en loppis. Finns ju vissa som kallar en del antikhandlar för loppis..
Fynd står ju inom "situationstecken" i rubriken ;)
 
Topp