Vonlind
Silver
Jääävlar gosse!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fler foton! Ser bra ut!Denna låg i en fyndlåda som jag ropade in på en auktion i helgen.
Grattis! Härligt möglig!Denna låg i en fyndlåda som jag ropade in på en auktion i helgen.
Jag har använt mig att ett knep (från @McGyver ?) att superlimma fast en mutter på baklocket. Låt härda, och ta sen en skiftnyckel. Superlimmet löses upp i aceton. UL-bad snabbar upp processen.Ser ut som förra ägaren gått på med slägga och stämjärn i försök att öppna den..
Jag har själv inte lyckats med att få upp den, om det beror på förra ägarens våld eller att den mögat igen ordentligt.
Går även snabbt att koka bort limmet i vanlig kastrull, superlim släpper vid 70-80 grader.Jag har använt mig att ett knep (från @McGyver ?) att superlimma fast en mutter på baklocket. Låt härda, och ta sen en skiftnyckel. Superlimmet löses upp i aceton. UL-bad snabbar upp processen.
Grattis till raketan!Hittade en Raketa "Peterhof" och ytterligare en klocka som jag inte kan läsa ut namnet på, någon som känner igen?
Ser ut som det står "Ponré" eller "Pen ré" eller liknande. Pissig bild men blev inte så mkt bättre med mobilen... Swiss made, 15 jewels
Självklart räknas den! Kartongen är ju fantastisk!Kan en väckarklocka räknas ?
30 :- på myrorna med orginalkartong, en Wehrle ( Tysk klocktillverkare 1815-1994 ) klockan tillverkad 1965 , helt ny
låter mycket när den ringer
En del riktigt fina natoband där också!
Ingen aning om det är ett fynd eller ej men Emmaus vid Slussen har lite Cheapo quartzare för 120 kr styck. Presenttips?
Andra är riktigt bra! Vad är det för krona? Storlek?Hittade dessa tre idag
Hiss eller diss ?
Andra är riktigt bra! Vad är det för krona? Storlek?
Inget rutnät på kronan då? alltså på platta sidan? Coolt att den varit tät till 12 atmTyckte också om den, tavlan är i nyskick Den mäter 34 utan krona . Krona vet jag inte vad det är för någon tog två bilder så bra jag kunde
Inget rutnät på kronan då? alltså på platta sidan? Coolt att den varit tät till 12 atm
Nej, ingen kunskap - antagligen ett av många småmärken som dog ut vid quartzkrisen. Cool iallafall!Helt slät krona. Har du någon kunskap om märket ? Hittade inte mycket om det tyvärr
Sekel Sport, vilken skön boetbaksida, det är nog en Havssula,Morus bassanus. En otrolig havsfågel. Bara den är värd några tusingar för en ornitolog. Grattis till gott fiske!!Hittade dessa tre idag
Hiss eller diss ?
Bra plockat, de tropic banden är ruskigt sköna.Ännu ett litet loppis fynd
Tackar ! Ja det var riktigt schysst måste jag säga aldrig haft / testat ett sånt förut men riktigt grymt!Bra plockat, de tropic banden är ruskigt sköna.
Den e jag lite sugen på ifall du ska göra dig av med "fyndet"Denna låg i en fyndlåda som jag ropade in på en auktion i helgen.
Fantastiska fynd! Fruktansvärt avis!Hittade dessa tre idag
Hiss eller diss ?
Tropic! Älskade, bekväma Tropic. Klockan är också en goding!Ännu ett litet loppis fynd