Kom över denna Enicar D 600 med på "köpet" . Går igång men stannar. Har dålig koll vad brukar de gå för?
2-3k - eller därikring. Snygg!
Riktigt loppisfynd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kom över denna Enicar D 600 med på "köpet" . Går igång men stannar. Har dålig koll vad brukar de gå för?
Toppen i så fall!2-3k - eller därikring. Snygg!
Riktigt loppisfynd?
Snyggt!
Tavla och visare ser riktigt fina ut, och glaset går säkert att få ganska bra hyfs på - om man nu inte vill byta det helt och hållet.
Skruvad boett?
Antar att du sprungit på tipset som säger att man kan prova att superlimma på en mutter, och därefter dra av locket med en hyls- eller skiftnyckel?
Bild säger mer än tusen ord!Ska se om den går först, om den gör det ska jag försöka hitta nytt glas till den. Resten e kalas! Gillar den lite matta svarta tavlan och röda sekundvisaren.
Nej den är inte skruvad utan sån man ska "poppa" av med en boettkniv, finns en liten mynning på kl 9 sidan men det "går" bara inte.......... Annat tips?
OK, OKBild säger mer än tusen ord!
Borde ju gå med en vass kniv? Det är ju egentligen det enda sättet i och med att det är en tryckboett.
Sitter fan som BERGET! Men jag ska försöka igen och igen.. Stay tunedBorde ju gå med en vass kniv? Det är ju egentligen det enda sättet i och med att det är en tryckboett.
Har du använt en tillräckligt vass kniv eller boettöppnare?
Har också varit med om vissa som sitter sjukt hårt, men de släpper till slut. Prova en annan kniv/boettöppnare annars. Men man får akta så man inte slinter med kniven som sagt. Både för din och boettens skullSitter fan som BERGET! Men jag ska försöka igen och igen.. Stay tuned
Om du har fått in knivbladet i skåran så kan du "vandra" med den runt kanten också, och lätta locket någon 10-dels mm. Byt sedan till en trubbigare kniv och repetera.Sitter fan som BERGET! Men jag ska försöka igen och igen.. Stay tuned
Jag håller med om att "skåran" ser lite tveksam ut, men alla nätbilder jag hittar visar öppet baklock.Är ni verkligen säkra på att det verkligen är ett lock och inte bara så att ett flertal ägare har trott detta och skapat denna skåra? Många av dess batteriklockor (vansinnigt) är frontladdade och då måste glaset ur först.
Nja, nog ser det väl ut som ett lock? Påminner om mina tissot f300 som även de satt som berget. Risk finns att det är en sådan där packning av det kladdigare slaget som smält och blivit till olja. Ibland kan det hjälpa att värma lite lätt med en hårtork i så fall.Är ni verkligen säkra på att det verkligen är ett lock och inte bara så att ett flertal ägare har trott detta och skapat denna skåra? Många av dess batteriklockor (vansinnigt) är frontladdade och då måste glaset ur först.
Gav upp boettknivar och köpte en:Har försökt ett tag nu, helt omöjligt. Läste nånstans att det är vanligt att packningen geggar sönder och klibbar igen... Kan ju påverka baklocket...
Givetvis försökt att dra med en nål runt kanten på locket, även dragit runt en topps doppad i isopropylalkohol runt kanten.
Har du nån länk?Gav upp boettknivar och köpte en:
Nice, funderat på en sådan där själv. Funkar den på dykarbezels också?Gav upp boettknivar och köpte en:
Tveksamt då de måste lyftas helt rakt eller? Inte testat iaf.Nice, funderat på en sådan där själv. Funkar den på dykarbezels också?
Vet inte, kanske kan vara till hjälp för att få in kniven?Tveksamt då de måste lyftas helt rakt eller? Inte testat iaf.
Oväntat billig! Grym grej.
Jag var påväg att hugga den där själv! Grattis! Funkar det att ställa om datumet om du skruvar fram ett dygn? Den saknar säkert quickset.Hej! Total nybörjare på klockor här. Hittade denna lilla sötnos på tradera - den tickar på jättefint, men lyckas inte ställa om datumet. Har någon något tips?
Hört att facit inte är ett så jätteroligt märke, men visarna är ju helt underbara
Är väl förhoppningsvis en lätt fix, men bättre att klockan går men datumet strular än att datumet funkar men klockan inte tickar i övrigt!Nä, datumet verkar inte heller ställa om sig självt, har stått 3 mer än 24 timmar nu... Kanske bara ska strunta i det.
Tyvärr inte tillräckligt enkelt och billigt om man lämnar in den, är nog betydligt billigare att köpa en likadan..Är väl förhoppningsvis en lätt fix, men bättre att klockan går men datumet strular än att datumet funkar men klockan inte tickar i övrigt!