• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens skor!

Jag hakar på den senaste trådtrenden med ökenkängor! Loake Sahara Navy Suede idag...
20241020_170000.jpg

Har precis köpt mitt första par Loake, blev Sedbergh.

Ska jag behandla dem innan jag använder dem? Om ja, vad rekommenderar ni att jag ska använda?

Härligt att du har ett par av denna make sedan 5år tillbaka då den nyligen levererades till pre order kunder…. ;-)

Modellen är gammal. Den har funnits i över 10 år. Mina är mörkbruna och i Scottish Grain.
Jag ser här att jag köpte dem redan 2017-09-07.

Så vad pre-order beträffar??
Försöker du skoja till det?

Senast ändrad:
Inte det du skrev…;)

Jag skrev att jag hade ett par Islay sedan 5 år.
Men jag tittade i min dokumentation och såg att det faktiskt var 7 år.
Eller vill du påstå något annat. Islay är en av C&J vanligaste modeller. Mycket populära.
Jag provade ett par på Jeremyn Street redan 2012. Preorder, jadu.

Senast ändrad:
Jag skrev att jag hade ett par Islay sedan 5 år.
Men jag tittade i min dokumentation och såg att det faktiskt var 7 år.
Eller vill du påstå något annat. Islay är en av C&J vanligaste modeller. Mycket populära.
Troll…..några bilder…?
Ett par av mina Islay, vart är dina…?
Ps: du svarade på inlägget om Zug
Grain…;-)

Stänger dialog då detta är dagens skor
DS: du känns bekanta….deleted member….

Bilagor

• IMG_2688.jpeg
    IMG_2688.jpeg
    591.8 KB · Visningar: 12
Bullshit. Jag svarade på ett inlägg om Islay.
Försök inte slingra dig ur nu. Färg och läder kommenterade jag inte överhuvud.
Ditt färgval är ju helt ointressant.
Som sagt…dagens skor och inga bilder från dig.
Bidrar med en till Islay…vart är dina….?

Lägger nu ner denna barnsliga debatt då den inte leder ngn vart med ett troll.

Bilagor

• IMG_2689.jpeg
    IMG_2689.jpeg
    650 KB · Visningar: 6
Måste be er om hjälp!

Jag råkar ha relativt stora fötter och har väldigt svårt att hitta skor.

Ute efter ett par kängor, typ chelsea boots eller liknande, men vart tusan finns kängor i storlek 47 och uppåt?

Fötterna mäter 30.3cm o relativt breda

Finns det något märke som generellt inte är storleksdiskrimenerande? Kanske t.om någon butik med brett urval?

Har letat men är inte lätt så därför ber jag om hjälp nu

Måste be er om hjälp!

Ute efter ett par kängor, typ chelsea boots eller liknande, men vart tusan finns kängor i storlek 47 och uppåt?

Finns det något märke som generellt inte är storleksdiskrimenerande? Kanske t.om någon butik med brett urval?

Blundstone är rätt generösa i storleken överlag, och brukar gå att hitta i större storlekar. Finns både lite grövre och deras dress boot, klassik sko i bra kvalitet till överkomligt pris tycker jag.

Måste be er om hjälp!

Bra förslag av @rickards 👍

Mina fötter har samma längd som dina och är bredare än normalt. Jag har sedan ett antal år varvat två par Blundstone i stl 47, modell 500 och 510 (mörkbruna respektive svarta). Skorna är komfortabla för mina fötter och visar inget påtagligt slitage efter flera säsonger användning. Gillar man modellen och passformen så är det ett vettigt alternativ till överkomligt pris. Blundstone brukar rabatteras med jämna mellanrum.

För övrigt har Loake ett hyggligt utbud med skomodeller i större och bredare storlek. Mina fötter trivs bra i stl 12 med G-fit (bredare jämfört standard F-fit). Jag har inte provat Loakes kängor men det finns både chelsea och snörade modeller. Då jag besökt Stockholmsbutiken har oftast min storlek inte lagerhållits. Jag har beställt ett flertal gånger från nätbutiker utrikes, 7mileshoes kör ofta kampanjer eller erbjudanden.

Lycka till!

Tillbaka
Topp