Mäktigt!Fick denna messad till mig från en som ”smygfotat” mig på en vigsel. Uppenbart bra puts i baklocket när jag står och förevisar en minute repeater.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mäktigt!Fick denna messad till mig från en som ”smygfotat” mig på en vigsel. Uppenbart bra puts i baklocket när jag står och förevisar en minute repeater.
![]()
Wow! Så vackert!AP 15703ST
Kul med guldrotor i 22k trots att boettlocket är solitt.
![]()
![]()
![]()
Riktigt häftig dekoration!Hampden watch co, 1912/13.
![]()
Har inte inte haft någon Valjoux 72 i lådan på ett tag, så det var definitivt dags igen! Också min första vintage Heuer (2447).
![]()
Fint! Tror det är en Venus 175-klon du har! Venus sålde verktyg och ritningar till Kina och som förbättrade verket och la till två stenar!Spännande! Jag tycker mig se en hel del likheter med det ST1901-verk som sitter i min kinakronograf från Sugess
![]()
Jo, jag har förstått det på det viset ocksåFint! Tror det är en Venus 175-klon du har! Venus sålde verktyg och ritningar till Kina och som förbättrade verket och la till två stenar!
bidfun-db Archive: Watch Movements: Venus 175
www.ranfft.de
![]()
Seagull ST19 Chronograph movement (Review) + Brief History
Today we are gonna take a look at Seagull ST19 chronograph movement. I recently published a review of Wancher Strom Jet which features the ST19 and I really wanted to write an article about this mo…kaminskyblog.com
Fast då fungerar den ju inte perfekt eller om den går +4s/mån när den skall gå bättre än drygt 2s/mån?Jag har en Omega constelation kronometer kvarts cal:1333. Jag har haft den sedan 2008, fungerar perfekt plus 4 sek/månad. Nytt batteri räcker ca: 2år. Aldrig reparerad/service, otrolig klocka. Den skall ha tillverkats i ca: 85000 ex mellan åren 1980 -84. Tkalle
Sanslös finish på båda två! Tack för delningBaksidorna är faktiskt snyggare än framsidorna
![]()
Lemania 3000 är för många ganska okänt, men har gemensamt ursprung med några rätt kända Lemania-verk som CH27 C12 (Omega 321 som bl.a. finns i ursprungliga Speedmaster) och Omega 381 med månfas (i Cosmic). Här i en fin stålboett med guilloche-tavla). En unik liten detalj på hela familjen är den lilla armen som kan fånga upp spiralfjädern (troligen en ganska överflödig konstruktion).
![]()
![]()
Vi länkar visst till samma sida;-)Fint verk. Mer info om kopplingen till Omeha 321 kan hittas i länken nedan.