Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vackert med de blånerade skruvarna!Chronolink
Superfint! Longinesverken är verkligen alltid så snygga! Kolla bara de guldinfattade stenarna Har ett 280-verk i farfars gamla Sport Chief som jag gillar mycket!Sprang på en Longine på en mindre pantbank idag.
Enkelt men trevligt verk till liten slant.
Antar att den kommer från sent 60-tal eller tidigt 70-tal.
Wow! Vilken finishering
Oj, så läckert! Har aldrig sett den typen av regulator; supersnyggt och säkert grymt exakt!Nu måste jag uppdatera med (kanske) den ultimata tysken
Varför ökänd?Omegas ökända 1342 quartz
Imponerande verk. Har gravyren någon typisk benämning?Nu måste jag uppdatera med (kanske) den ultimata tysken
Går tydligen sönder stup i kvarten och delar börjar visst bli svåra att få tag på.Varför ökänd?
Imponerande verk. Har gravyren någon typisk benämning?
Jag har en Omega constelation kronometer kvarts cal:1333. Jag har haft den sedan 2008, fungerar perfekt plus 4 sek/månad. Nytt batteri räcker ca: 2år. Aldrig reparerad/service, otrolig klocka. Den skall ha tillverkats i ca: 85000 ex mellan åren 1980 -84. TkalleGår tydligen sönder stup i kvarten och delar börjar visst bli svåra att få tag på.
Tog över denna efter min farsa, och det stämmer bra med vad han berättat.
Han hade den inne flera gånger på reparation, både under och efter garantitiden, och när jag fick den behövdes den också lagas!
Har dock hållt i drygt 8 år för mig nu, bortsett från att jag tappade kronan en gång.
Snyggt! Välkommen i klubbenFaktiskt första gången jag lyfter på locket någonsin, kom på att jag hade ett urmakarkit från nån dollarstore, ungefär. Certina Certidate från 60-tal
Tack så mycket! Självklart var det ju så kul att se vad som gömde sig där under att jag genast blev tvungen att öppna upp resten av mina mekaniska ur.Snyggt! Välkommen i klubben
Då får du posta mer härTack så mycket! Självklart var det ju så kul att se vad som gömde sig där under att jag genast blev tvungen att öppna upp resten av mina mekaniska ur.