• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

image (28).jpeg

Denna kommer sitta som "dagens" klocka en bra tag framöver känns det som :)
 

rogart-63

Patek
En till liten trevlig rackare har hittat hem till hanleden. Tack @rogart-63 för service och all hjälp! Och tack @Seikosthlm för bandet och all hjälp!

Jag höll på att glömma! @Grafton , här har du lite utlovade bilder. :)

zmXUXvU.jpg

XASWXsG.jpg

JiXE6Cg.jpg

IFU8WOa.jpg


Krispigt boettlock!
g4NruZE.jpg
Tycker den ser grymt bra ut på bilderna. Visst tavlan är allt annat att önska. Kladdnisse varit där men limtuben. Troligen utan att lyftat verket ur boetten.
Något som slog mig när jag servade det var att allt var rent snyggt och inte särkilt slitet. Inte 20 urmakere eller hobbyurmakere innan som vridit sönder skruvar m,m Enda vi byte var en clutch wheel.
 

Calle med C

Panerai
Tycker den ser grymt bra ut på bilderna. Visst tavlan är allt annat att önska. Kladdnisse varit där men limtuben. Troligen utan att lyftat verket ur boetten.
Något som slog mig när jag servade det var att allt var rent snyggt och inte särkilt slitet. Inte 20 urmakere eller hobbyurmakere innan som vridit sönder skruvar m,m Enda vi byte var en clutch wheel.

Tack. Den är härlig. Verkligen en klocka som måste upplevas. Seiko är så underskattat bland många, men det är kvalitet rakt igenom. Sedan är jag lite svag för Japan, så det gör väl inte saken bättre heller. Dessutom är det skönt att bryta av bland allt Swiss made.

Som du säger, tavlan är sådär, men det är inget direkt som stör på riktigt, om man inte granskar den noga.
Kul att höra att den var så pass fin inuti! Det skulle vara kul att veta vad för ägare som haft den innan och vad den används som. Den är trots allt 50 år.

Fick hem min Heuer Autavia 11630 idag och kan inte låta bli att dela med mig av skönheten :)
IMG_0584 copy.jpg
!

Grattis, får man väl ta och säga! Jag är svag på pepsi och äldre Heur är inte fel det heller!
 
Senast ändrad:

Kettil

Vacheron
2-Faktor
En sådan klocka man blir glad av.
IMG_4012.jpg


När man tittar närmare ser man att designen är världsklass...
IMG_4014.jpg


Glasringen försänkt mellan bandhornen samt kronan lätt försänkt i densamma. Övertänkt form på luggarna...
IMG_4015.jpg

Även invändigt riktigt trevlig.
IMG_2966.jpg

Klass och pris hänger inte alltid ihop...
Go helg nördar :)
 
Senast ändrad:

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tack. Den är härlig. Verkligen en klocka som måste upplevas. Seiko är så underskattat bland många, men det är kvalitet rakt igenom. Sedan är jag lite svag för Japan, så det gör väl inte saken bättre heller. Dessutom är det skönt att bryta av bland allt Swiss made.

Som du säger, tavlan är sådär, men det är inget direkt som stör på riktigt, om man inte granskar den noga.
Kul att höra att den var så pass fin inuti! Det skulle vara kul att veta vad för ägare som haft den innan och vad den används som. Den är trots allt 50 år.

!

Grattis, får man väl ta och säga! Jag är svag på pepsi och äldre Heur är inte fel det heller!
Tack Calle :) Har en Pepsi GMT-II sedan tidigare men det här är min första vintage-Pepsi!
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
En sådan klocka man blir glad av.
IMG_4012.jpg


När man tittar närmare ser man att designen är världsklass...
IMG_4014.jpg


Glasringen försänkt mellan bandhornen samt kronan lätt försänkt i densamma. Övertänkt form på luggarna...
IMG_4015.jpg

Även invändigt riktigt trevlig.
IMG_2966.jpg

Klass och pris hänger inte alltid ihop...
Go helg nördar :)

Den var snygg du :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Suck varje gång jag övertalar mig själv att jag inte behöver en rolex sub så postar du och förstör :) vansinnigt snygg!
Ja, det är nånting speciellt med subbar. Jag hade intalat mig själv att det inte är något för mig men nu efter några månader har jag svårt att tänka mig vara utan en. Funderar på att uppgradera till en röd.
 
Topp