Pauledward
Guld
Denna kommer sitta som "dagens" klocka en bra tag framöver känns det som
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack så mycket Calle! Trevlig kväll & helg på digMen dra på trissor! Den var inte dum.
Tack så mycket Calle! Trevlig kväll & helg på dig![]()
Sådär, SCn kom tillbaka från service hos @solex igår. Reparation, nytt härligt NOS plexi och service. Grymt nöjd!
![]()
![]()
Det är ingen Super Compressor väl? Från EPSA dvs.
Gud så bra! Gick verkligen igång på den tavlan!Fick just hem denna
![]()
![]()
Fin, men den funkar inte...![]()
Jag med. Synd bara att den är stendöd...Gud så bra! Gick verkligen igång på den tavlan!
Tycker den ser grymt bra ut på bilderna. Visst tavlan är allt annat att önska. Kladdnisse varit där men limtuben. Troligen utan att lyftat verket ur boetten.En till liten trevlig rackare har hittat hem till hanleden. Tack @rogart-63 för service och all hjälp! Och tack @Seikosthlm för bandet och all hjälp!
Jag höll på att glömma! @Grafton , här har du lite utlovade bilder.
![]()
![]()
![]()
![]()
Krispigt boettlock!
![]()
Tycker den ser grymt bra ut på bilderna. Visst tavlan är allt annat att önska. Kladdnisse varit där men limtuben. Troligen utan att lyftat verket ur boetten.
Något som slog mig när jag servade det var att allt var rent snyggt och inte särkilt slitet. Inte 20 urmakere eller hobbyurmakere innan som vridit sönder skruvar m,m Enda vi byte var en clutch wheel.
!Fick hem min Heuer Autavia 11630 idag och kan inte låta bli att dela med mig av skönheten
![]()
Tack CalleTack. Den är härlig. Verkligen en klocka som måste upplevas. Seiko är så underskattat bland många, men det är kvalitet rakt igenom. Sedan är jag lite svag för Japan, så det gör väl inte saken bättre heller. Dessutom är det skönt att bryta av bland allt Swiss made.
Som du säger, tavlan är sådär, men det är inget direkt som stör på riktigt, om man inte granskar den noga.
Kul att höra att den var så pass fin inuti! Det skulle vara kul att veta vad för ägare som haft den innan och vad den används som. Den är trots allt 50 år.
!
Grattis, får man väl ta och säga! Jag är svag på pepsi och äldre Heur är inte fel det heller!
En sådan klocka man blir glad av.![]()
När man tittar närmare ser man att designen är världsklass...![]()
Glasringen försänkt mellan bandhornen samt kronan lätt försänkt i densamma. Övertänkt form på luggarna...
![]()
Även invändigt riktigt trevlig.
![]()
Klass och pris hänger inte alltid ihop...
Go helg nördar![]()
Tack CalleHar en Pepsi GMT-II sedan tidigare men det här är min första vintage-Pepsi!
Jo, jag hade också gärna hellre haft en 1675 än en 16710 men jag var så sugen på en Pepsi så jag hade inte tålamod att invänta att en schysst 1675:a skulle dyka uppIngen fara! Jag menade varenda ord.Det låter inte heller så tokigt, även om jag föredrar en 1675.
![]()
Jo, jag hade också gärna hellre haft en 1675 än en 16710 men jag var så sugen på en Pepsi så jag hade inte tålamod att invänta att en schysst 1675:a skulle dyka upp![]()
Öppen 6:a
![]()
Ja, det är nånting speciellt med subbar. Jag hade intalat mig själv att det inte är något för mig men nu efter några månader har jag svårt att tänka mig vara utan en. Funderar på att uppgradera till en röd.Suck varje gång jag övertalar mig själv att jag inte behöver en rolex sub så postar du och förstörvansinnigt snygg!