• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Vabbar
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    106.4 KB · Visningar: 16
Seiko Marvel, så kallad "S Mark" från 1957, hämtad från service i dag. En av Seikos Milestone ur, första med helt eget designad värk avsedd för världsmarknaden. Ovanlig tidlig boett med rundade bandhorn och den själdna honeycomb tavlan. NOS BoR.

IMG_20160905_133612.jpg
 
Senast ändrad:
GRYMT! Kul att du också har en :) Det är enligt mig en av de snyggaste av alla "moderna" Santos. Jag längtar oerhört efter min som är på service...

Jag håller verkigen med! Den är fantastiskt. Trots att man kan tro att den är rätt liten med måtten 29x29 så gärs den större med de långa bandhornen.

Det förstår jag verkligen att du gör! När beräknas den vara tillbaka?
 
Jag håller verkigen med! Den är fantastiskt. Trots att man kan tro att den är rätt liten med måtten 29x29 så gärs den större med de långa bandhornen.

Det förstår jag verkligen att du gör! När beräknas den vara tillbaka?
Ja storleken är verkligen perfekt till allt. Beräknas vara klar om 6 veckor ungefär, intalar mig själv att den inte behöver åka iväg igen på minst fem år :)
 
Verkligen! Den sitter som gjutet på armen och är dessutom väldigt bekväm att ha på sig. Du får tänka på annat så länge (kanske köpa en till klocka :D) så du inte börjar klättra på väggarna. Jag ser fram emot lite bilder när härligheten är klar!

Lägg ner med Santos-peppen! Jag har ju precis lagt ner mina drömmar om den klockan! Måste behålla fokus osv...

Haha. Jag kanske ska börja posta den varje dag i alla trådar som går. Kanske byta avatar också? :)
 
Tillbaka
Topp