Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Seiko Marvel, så kallad "S Mark" från 1957, hämtad från service i dag. En av Seikos Milestone ur, första med helt eget designad värk avsedd för världsmarknaden. Ovanlig tidlig boett med rundade bandhorn och den själdna honeycomb tavlan. NOS BoR.
![]()
Det står för Bofors, troligtvis en gåva från det företaget.Någon som vet vad B:et/pilen står för?
OBS! Lånad bild..
![]()
Aha, på så vis! Tack för svar.Det står för Bofors, troligtvis en gåva från det företaget.
Gissar Bofors (25 årsklocka?)Någon som vet vad B:et/pilen står för?
OBS! Lånad bild..
![]()
Helgrym!Ny länk på Sinexen. Blev bra tycker jag. Har man druckit ett par glas ser det nästan ut som en 6538. Ok, kanske mer än ett par glas. Men ändå!
![]()
GRYMT! Kul att du också har enDet är enligt mig en av de snyggaste av alla "moderna" Santos. Jag längtar oerhört efter min som är på service...
Ja storleken är verkligen perfekt till allt. Beräknas vara klar om 6 veckor ungefär, intalar mig själv att den inte behöver åka iväg igen på minst fem årJag håller verkigen med! Den är fantastiskt. Trots att man kan tro att den är rätt liten med måtten 29x29 så gärs den större med de långa bandhornen.
Det förstår jag verkligen att du gör! När beräknas den vara tillbaka?
Lägg ner med Santos-peppen! Jag har ju precis lagt ner mina drömmar om den klockan! Måste behålla fokus osv...Ja storleken är verkligen perfekt till allt. Beräknas vara klar om 6 veckor ungefär, intalar mig själv att den inte behöver åka iväg igen på minst fem år![]()
Lägg ner med Santos-peppen! Jag har ju precis lagt ner mina drömmar om den klockan! Måste behålla fokus osv...
Haha orimligt!!! Jag får helt enkelt göra så att jag blir bannad från vintage. Ska börja posta bilder på mina nya klockor från Clas Ohlson...Haha. Jag kanske ska börja posta den varje dag i alla trådar som går. Kanske byta avatar också?![]()