• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_0919.JPG
Mohooo, den får du berätta mer om, 50/60 tal månne? :)

Är det månne så att herrn resonerar att hellre sitta och vrida i timtal på en krona väntas hellre in datumet som klockan visar... ?

Så tänker lite jag så imorgon åker min 1675:a på igen... Bara någon dag eller två att vrida fram...
93618693-A51C-4770-8EB0-2FA7E85D3C5A_zpsmka1rwwp.jpg
Det har nog lite med saken att göra faktiskt. Slow-set is a bitch. :shifty:

Ni är inte ensamma. Det är ingen höjdare när det är t ex. den 5:e och man ska vrida fram till den 27:e.

jag hörde att det börjar bli ont om delar till gamla omegor hos urmakare, gäller det bara hos dom eller börjar det tryta även hos omega själva? Har man en gammal fin klocka så vill man ju att det ska ticka på länge.

jag hörde att det börjar bli ont om delar till gamla omegor hos urmakare, gäller det bara hos dom eller börjar det tryta även hos omega själva? Har man en gammal fin klocka så vill man ju att det ska ticka på länge.
Var in till Ånge urdelar för ett tag sedan. De hade lådvis med delar, signerade plexi, balanshjul osv. Men det kostar.
Sedan finns det andra händelser som sätter käppar i hjulen. För ett antal år sedan brann hela firman, med reservdelslager ner. En sådan händelse är inte bra för oss vintagenördar.

Tillbaka
Topp