Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är fantastiskt trevlig den där!Rolex 6534.
![]()
Ett förfärligt namn på en så fin klocka!![]()
Satt hela natten och lyssnade på valet och hann med och serva denna Certidate från 1962 så det blev inte en helt bortkastad natt.
Jag har döpt den till Trump...
Denna Trumpen var betydligt vettigare än den där orangea som synts så mycket i TV.![]()
Satt hela natten och lyssnade på valet och hann med och serva denna Certidate från 1962 så det blev inte en helt bortkastad natt.
Jag har döpt den till Trump...
Skyll inte på mig! Det är den där orangutangen med bebis händers fel som kan få folk att göra dumma saker.Ett förfärligt namn på en så fin klocka!![]()
Ja det är är en snygging som jag gärna lägger händerna på...Denna Trumpen var betydligt vettigare än den där orangea som synts så mycket i TV.
Apropå klockan, finns den någon möjlighet att justera tavlans läge? Jag har nämligen en lika (nästan iaf) där tavlan sitter lite snett?Skyll inte på mig! Det är den där orangutangen med bebis händers fel som kan få folk att göra dumma saker.
Ja det är är en snygging som jag gärna lägger händerna på...![]()
Oftast när en tavla sitter snett och krona med axel fortfarande sitter i så är tavelpelarna antingen av eller böjda. Om de är av så kan man ta små speciella klistriga kuddar som man trycker fast tavlan i rätt läge med.Apropå klockan, finns den någon möjlighet att justera tavlans läge? Jag har nämligen en lika (nästan iaf) där tavlan sitter lite snett?
Jag har inte öppnat och kollat hur det ligger till. Skulle gissa på att de är böjda.Oftast när en tavla sitter snett och krona med axel fortfarande sitter i så är tavelpelarna antingen av eller böjda. Om de är av så kan man ta små speciella klistriga kuddar som man trycker fast tavlan i rätt läge med.
Då kan man försöka böja tillbaks dem igen med en lite tång. Anledning till varför de ofta kan vara böjda eller av är att det sitter små skruvar i sidan på de flesta urverk som måste lossas innan man kan dra upp tavlan och många vet inte om detta så det börjar bända.Jag har inte öppnat och kollat hur det ligger till. Skulle gissa på att de är böjda.
Ska kolla vid tillfälle. Så här ser den ut!Då kan man försöka böja tillbaks dem igen med en lite tång. Anledning till varför de ofta kan vara böjda eller av är att det sitter små skruvar i sidan på de flesta urverk som måste lossas innan man kan dra upp tavlan och många vet inte om detta så det börjar bända.
Stenhård! Älskar datumfönstret och datumet!