Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra den där.
Då var KonTikin tilbaka från service igenFinns det nån Eterna-guru på forumet? Undrar på åldersbestämning, är det serienummeret på värket eller på boettlokket som avgör? Nån som vet?
![]()
Hej, riktigt snygg den där. Länken på min liknar, män sidolänkarna är massiva, inte folded. Endlinks hör nog inte till den här länken hellre. Spännet är märkt Eterna, inte KonTiki. Gissar den kommer från nån annan modell, och har mekats ihop tyvärr.Roligt, grattis! Udda index på din, annars ser din samtida med min Kontiki 20 från 1969. Har din också Gay Fréres länk?
https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-735#post-1252249
![]()
![]()
Tack! Gillar den som f-nRiktigt bra den där.
Riktigt fina de gamla Tissotkronograferna. Mycket underskattade idag. Blev inspirerad av dig så kör min idag.Tack! Gillar den som f-n
Riktigt fina de gamla Tissotkronograferna. Mycket underskattade idag. Blev inspirerad av dig så kör min idag.
Riktigt fina de gamla Tissotkronograferna. Mycket underskattade idag. Blev inspirerad av dig så kör min idag.
![]()
FelpostConstellation Manhattan från -85
![]()
Tjusigt, armbandet matchar din handske mycket braNyinkommen trettiotals (?) kronograf - Flora. Satte på ett nytt Hirsch Peccary band som passade bra till. Vackra mörkt blånerade visare.
![]()
![]()
Jaha det är klockan som är från 1978 inte damerna i bakgrunden då. Som jag trodde.Snowflake 9411/0 från 1978.
![]()
Skitsnygg! Vad heter modellen?
Full frontal!Nytt i lådan
![]()
Visa mer...Nytt i lådan
![]()
De brukar kallas "Majetek" efter den Tjeckiska arméns märkning Majetek Vojenske Spravy som typ betyder egendom som till hör militäradministrationen. Lemania, Longines och Eterna gjorde versioner av dessa för Tjeckiska flygvapnet. På min har tyvärr någon polerat bort märkningen på baklocket som är tunnslipat. Både Eterna och Longines gör re-issues av dessa. Här kan du läsa mer om de gamla i @Donkii s fina tråd.Skitsnygg! Vad heter modellen?
Visa mer...![]()
Allt som får en ruinromantiker att gå igång, batteri, hårdglasFull frontal!