Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är den vintage?Lördagsryssen..
Tells? Finns det något bra sätt att bestämma ålder?Är den vintage?
Ser ny ut Nej, men de ska vara märkta CCCP för att kunna vara gjorda på 80-talet. Bara att börja plöja igenom tråden om ryssklockorTells? Finns det något bra sätt att bestämma ålder?
Inget CCCP vad jag kan hitta?Ser ny ut Nej, men de ska vara märkta CCCP för att kunna vara gjorda på 80-talet. Bara att börja plöja igenom tråden om ryssklockor
Inget CCCP vad jag kan hitta?
Klockan är mer härjad än vad bilden röjer
Ska kolla rysstråden, tnx
Börja här: https://bulangandsons.com/product-category/watch-straps/Min Explorer 14270.
Jag tar gärna emot tips på snygga läderband till denna.
/Söder
Speedmaster 145.022 på 1447 länk.
Riktigt läcker men förtjänar helt klart ett riktigt band. Något tunnare och med riktig söm.14k från någon gång mellan -52 och 55. Är home again från Axel @ Farfars klocka sen ett tag tillbaka.. Nytt glas och fungerar super. Den har varit saknad
Riktigt läcker men förtjänar helt klart ett riktigt band. Något tunnare och med riktig söm.
Beror lite på vilken känsla du är ute efter? Tidstypiskt? Uppklätt? Exotiskt skinn? Sömmar? Personligen tycker jag inte om vita sömmar, högst liten kontrast mot skinnet inte mer.Håller med dig. Har prövat en del olika band men inte vart helt-100%-nöjd ännu.. Satt ett från Hirsch innan men tröttnade snabbt på det (trist kvalité).., gick över till detta från Kvistvik (som var lite väl tjockt tyvärr).
Har du några förslag? Något som inte är Hirsch-läder exempelvis Gärna mörkt med vita sömmar för att gå ihop med tavlan och guldet.
Beror lite på vilken känsla du är ute efter? Tidstypiskt? Uppklätt? Exotiskt skinn? Sömmar? Personligen tycker jag inte om vita sömmar, högst liten kontrast mot skinnet inte mer.