• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fick precis hem en omtumlad men fungerande Eterna tank. Stämplad 71 i boetten, kan det stämma för årtalet? Får dubbelkolla med urverkets serienummer.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
Verknumret kollades upp och dateras till 1930 av Eterna aftersales:)

Riktigt bra! De här senare varianterna är minst lika snygga som broad arrow tycker jag, skulle själv gärna knipa en med grå subdials.
Ja, jag är själv het på 70-talsmodellerna med klara färger och kontrasterande subdials. Ser fram emot att få hem denna!

Wow mm förstår det. Har kollat på en likadan på bukten och varit nära köpknappen många ggr! :)
Kul! Med samma insert?

Ser ut att ha lite bredare vridring än min? Snygg!
IMG_8693.JPG
Ja, jag har aldrig sett denna vridning tidigare men jag upplever från bilderna att den är fetare. Återstår att se. Tack detsamma!

image.jpeg
Trevliga ur och en fin familj
Läcker! Jäkla koola klockor.

Mellan 62-63 tillverkades Tudor Submariner 7928 med första generationens tavla (gilt/chapter ring) och med spetsiga kronskydd (Pointed Crown Guards).
Min är från -63 och i princip omöjlig att göra rättvisa på bilder:)
IMG_2783.JPG

IMG_2781.JPG

Hur gamla Tudor Subbar har ni?
Modellen ska väl ha börjats tillverkas -59?

Tillbaka
Topp