• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

rogart-63

Patek
Kör en gammal Tissot quartz idag . Med det där speciella verket man får trycka in kronan för att flytta sekundvisaren.
IMG_20170301_095043.jpg
 

Olma

Breitling
Hej! Vill bara delge er en sak som gjorde mig glad här om dagen. En klockkompis kom och gav mig denna helt underbara reklamskylt för Nivada Compensamatic. Gedigen mässingskylt från tiden, i ett mycket fint skick. " Den passar bra hos dig för du har ju klockorna!" tyckte han. Klockorna på bild är två Nivada Compensamatic som bär Urmakarnas Riksförbunds logga på tavlan (även baktill på boettlocket).
Nivada Compensamatic.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Smått avis får jag medge :)
Det ska du inte vara, du kan nog ganska enkelt hitta en. Jag är lite smått förvånad över att de gamla dykarna från Omega inte är mer populära här på KS. Jag tycker att precis som på Speedmastern att man fått till boettformen riktigt bra. På seamastern är boetten dessutom mer slimmad vilket gör att storleken fungerar superbra. Det i kombination med ett fint automatiskt verk och väldigt härliga och tydliga tavlor gör denna modell till en vinnare :)
 

Fadershan

Patek
Det ska du inte vara, du kan nog ganska enkelt hitta en. Jag är lite smått förvånad över att de gamla dykarna från Omega inte är mer populära här på KS. Jag tycker att precis som på Speedmastern att man fått till boettformen riktigt bra. På seamastern är boetten dessutom mer slimmad vilket gör att storleken fungerar superbra. Det i kombination med ett fint automatiskt verk och väldigt härliga och tydliga tavlor gör denna modell till en vinnare :)
Verkligen, håller med! Dock kan man vara avis samtidigt som man kan hitta något liknande :) finns så fantastiskt många klockor jag e avis på här och överallt men kanske inte köper själv. Mitt problem e att det e så mkt jag gillar och med ca 40 ur i lådan blir det mer och mer svårmotiverat med nyköp. :)
 

240snusit

Panerai
IMG_0791.JPG


Min lilla sjöhäst. Vissa modeller i Sea Horse-familjen ser väldigt snarlika ut... *ehum* en viss annan familj av klockor som har en sjöhäst på boetten men denna tycker jag är en trevlig liten simpel modell. Urtavlan är väldigt vacker med sin subtila sunburst - tycker Seiko är väldigt underskattade när det kommer till sunburst-urtavlor.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Om några timmar ska ett halvårs hårt slit (förhoppningsvis) röstas igenom av studentkårens generalförsamling. Tissot Lisboa borde ge tillräckligt med förtroende för allt vi vill få fram samtidigt som den ger ett lite "sportigare" intryck. Att välja klocka är en ren vetenskap mina vänner! :D

Image.jpg
 
Topp