• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

ConElPueblo

Panerai
IMG_20170301_101658_133.jpg

Flot! Er den fra auktionen i mandags?


raw


Om några timmar ska ett halvårs hårt slit (förhoppningsvis) röstas igenom av studentkårens generalförsamling. Tissot Lisboa borde ge tillräckligt med förtroende för allt vi vill få fram samtidigt som den ger ett lite "sportigare" intryck. Att välja klocka är en ren vetenskap mina vänner! :D

Image.jpg

Wow! Hvis du skal sælge det en dag, må du gerne sige til! :heart:


Dagens ur: Har lige fået mit Constellation ref. 2782 fra 1953/54 tilbage fra service, så det kommer ikke af armen lige med det samme..!

DSC_0444.JPG
 

Olma

Breitling
UR står för Urfackmännens Riksförbund och inget annat. (Gäller mitt tidigare inlägg om Nivada Compensamatic.)
 
Senast ändrad:

Alruts

Rolex
Pledge Member
Dagens är en klocka jag köpte på FB auktion enbart för jag ville ha länken. När den anlände igår uppdagade jag att det var 19mm, och inte 18 som jag trott. Har inte hjärta att fila ned 19 mm endlänkar dock. Skicket var också mycket bättre änn förventat, så den får nog stanna ett tag den här också.... Seiko 6619-8120 från juni 66. Är rätt svag för dom här tidiga 60 talarna från Seiko. Clean design och 37mm är perfekt storlek.

IMG_20170302_100131.jpg
 
Tack! :)
Det är en 1675 från 1972. Ngn annan info som önskas? :)

Är den till salu? Skämt och sido så har jag aldrig varit ett stort fan av 1675 utan alltid gått på de fetare 1665 eller 16660 med matt tavla. Denna med den helsvarta bezeln, plexi och de underbara cremefärgade indexarna skulle dock kunna få mig att ändra mig
Vad är det ungefärliga prisläget på en i liknande skick?
 
Topp