• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Husse

Patek
IMG_1900.JPG
Dagens vintage för mig blir en Certina som mäter hela 38mm exklusive kronan . Toppskick
Jättestor och härlig! Gillar layouten på siffrorna!
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
PSX_20160822_082637.jpg
Min Omega Seamaster, en modell som jag inte sett speciellt ofta. Jag skulle tro den är ifrån skarven 60-70-tal och i min ägo den sedan 1973 då den var helt ny. Ifrån början ett sportigt, svart och håltaget läderband. Nuvarande stållänken är ett helt ok "none brand ifrån tiden".
Är det möjligen någon som vet vilken modellbeteckning den har samt kan ha en idé var man kan hitta formpackningar och originalglas? Bra att ha i reserv, liksom!
 
Senast ändrad:

Olaa

Cartier
PSX_20160822_082637.jpg
Min Omega Seamaster, en modell som jag inte sett speciellt ofta. Jag skulle tro den är ifrån skarven 60-70-tal och i min ägo den sedan 1973 då den var helt ny. Ifrån början ett sportigt, svart och håltaget läderband. Nuvarande stållänken är ett helt ok "none brand ifrån tiden".
Är det möjligen någon som vet vilken modellbeteckning den har samt kan ha en idé var man kan hitta formpackningar och originalglas? Bra att ha i reserv, liksom!
Trevlig, hade en likadan för ngt år sedan, borde vara en Omega Seamaster Compressor 166.042
 

Eklöf

Breitling
Hej,
Vet inte om det är här jag ska fråga er om det finns någon annan tråd. Men var hemma hos min pappa innan idag och mina barn lekte med två klockor som pappa hade lagt i "leklådan" jag kollade på dem och blev lite fundersam varför i helvete han hade slängt dem där. Båda fungerar men har fått extremt lite kärlek. Min fråga är vad det är och om det är lönt att lämna in och få dem fixade. Det är en omega och en Ebel, så mycket vet jag.
 

Bilagor

  • IMG_0392.JPG
    IMG_0392.JPG
    81.5 KB · Visningar: 86
  • IMG_0393.JPG
    IMG_0393.JPG
    74.4 KB · Visningar: 77
Topp