• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

tdn-dk

Panerai
Omega Seamaster 2938-1, cal. 284 fra 1957/58

IMG_3326.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej,
Vet inte om det är här jag ska fråga er om det finns någon annan tråd. Men var hemma hos min pappa innan idag och mina barn lekte med två klockor som pappa hade lagt i "leklådan" jag kollade på dem och blev lite fundersam varför i helvete han hade slängt dem där. Båda fungerar men har fått extremt lite kärlek. Min fråga är vad det är och om det är lönt att lämna in och få dem fixade. Det är en omega och en Ebel, så mycket vet jag.
Ja, ja, ja! Speciellt Omegan är jättefin! En av de första automatiska Omegorna om jag inte missminner mig, sent 40-tal? Är värd ett antal tusenlappar och ändå riktigt undervärderad tycker jag. Ebeln är lite svårare iom att bandhornen ser rätt böjda ut? Men hos rätt lite billigare urmakare är det helt klart att fixa till om den kommer till användning.
 

Eklöf

Breitling
Ja, ja, ja! Speciellt Omegan är jättefin! En av de första automatiska Omegorna om jag inte missminner mig, sent 40-tal? Är värd ett antal tusenlappar och ändå riktigt undervärderad tycker jag. Ebeln är lite svårare iom att bandhornen ser rätt böjda ut? Men hos rätt lite billigare urmakare är det helt klart att fixa till om den kommer till användning.
Tack så mycket.
Då jag jag definitivt få dem fixade. Behöver man gå till någon speciell med omegan eller är det bara att gå till en urmakare?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack så mycket.
Då jag jag definitivt få dem fixade. Behöver man gå till någon speciell med omegan eller är det bara att gå till en urmakare?
Beror på varför du lämnar in dem? Något du ska använda själv? Vi har några på forumet som renoverar ur till humana priser. Var finns du i landet? Lägg gärna in lite fler bilder på uren!
 

Eklöf

Breitling
Beror på varför du lämnar in dem? Något du ska använda själv? Vi har några på forumet som renoverar ur till humana priser. Var finns du i landet? Lägg gärna in lite fler bilder på uren!
Tanken är ju att använde dem, men kommer rätt pris så är jag inte den som är den.
Jag bor i Helsingborg.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tanken är ju att använde dem, men kommer rätt pris så är jag inte den som är den.
Jag bor i Helsingborg.
Ska man sälja är det inte lönt att renovera, men det hade varit en synd att sälja så fint arvegods för runt 5'. Känner inte till någon urmakare i trakten, men någon anan gör säkert?
 

lenname

Panerai
IMG_2296.JPG
I väntan på posten som tar alldeles för lång tid på sig att leverera den upphittade 70-tals guldklimpen tröstar jag mig med snyggaste gammeldykaren.
Hade inte alls tänkt att ha den här idag. Men den sitter som gjutet på handleden!:cool:
IMG_1785.JPG
Certina DS3 PH200 - Fick tag på den här rackaren och tycker den är riktigt charmig, perfekt på ett tropicopop
fullsizeoutput_24ac.jpeg
Lite lyser den allt som sagt :)
IMG_0958.JPG
Walla walla snygga bollar:D:D
 
Topp