• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

En uppdatering!
@Rozzy @JLW @BoEtt @NiklasArvid
Kontaktade säljaren som direkt bad om ursäkt och Swishade tillbaks den lilla köpesumman. Ingen skugga ska falla över honom. Trist att dylika klockar säljs av t ex Auctionnet. Ingen av er som påpekat det för dem?
Tack för ert vakande öga ;-)
Skönt att det löste sig så bra.

Visst har jag försökt påpeka detta för auktionshusen men tex Lauritz tackar för info men ignorerar informationen och Halmstad (och Borås, samma ägare?) är så oseriösa så att det inte ens är värt att försöka längre. Jag fick indirekt faktiskt polisen att besöka Borås och inleda undersökning om försäljning av förfalskningar. Borås hade kallat en Submariner kopia samt Breitling för "herrur" och ansåg sig då avskrivna från ansvar då de inte påstått att de var några Rolex eller Breitling (som dock tydligt syntes på tavlorna). Auktionerna hade dragit iväg till flera tusen styck. Jag blev så sne då de vägrade ta bort klockorna så jag kontaktade Nymans som är AD för bägge märken som skickade deras advokat på dem som resulterade i polisutredning :)

Senast ändrad:

Visst har jag försökt påpeka detta för auktionshusen men tex Laurits tackar för info men ignorerar informationen och Halmstad (och Borås, samma ägare?) är så oseriösa så att det inte ens är värt att försöka längre. Jag fick indirekt faktiskt polisen att besöka Borås och inleda undersökning om försäljning av förfalskningar. Borås hade kallat en Submariner kopia samt Breitling för "herrur" och ansåg sig då avskrivna från ansvar då de inte påstått att de var några Rolex eller Breitling (som dock tydligt syntes på tavlorna). Auktionerna hade dragit iväg till flera tusen styck. Jag blev så sne då de vägrade ta bort klockorna så jag kontaktade Nymans som är AD för bägge märken som skickade deras advokat på dem som resulterade i polisutredning :)
Bra jobbat där.
Rolex centralt lär ha ganska vassa advokater.
Oris vet jag inte. De måste rimligtvis vara medvetna om företeelsen.

Visst har jag försökt påpeka detta för auktionshusen men tex Laurits tackar för info men ignorerar informationen och Halmstad (och Borås, samma ägare?) är så oseriösa så att det inte ens är värt att försöka längre. Jag fick indirekt faktiskt polisen att besöka Borås och inleda undersökning om försäljning av förfalskningar. Borås hade kallat en Submariner kopia samt Breitling för "herrur" och ansåg sig då avskrivna från ansvar då de inte påstått att de var några Rolex eller Breitling (som dock tydligt syntes på tavlorna). Auktionerna hade dragit iväg till flera tusen styck. Jag blev så sne då de vägrade ta bort klockorna så jag kontaktade Nymans som är AD för bägge märken som skickade deras advokat på dem som resulterade i polisutredning :)
Jag ska tipsa en journalist jag känner. Ganska uppenbart vad de håller på med och inte så bra publicitet. Vi får se om media är intresserade av att plocka upp en dylik story.

Sorry för dubbeln, men satan så grann i vår solen.
IMG_7133.JPG

En uppdatering!
Kontaktade säljaren som direkt bad om ursäkt och Swishade tillbaks den lilla köpesumman. Ingen skugga ska falla över honom. Trist att dylika klockar säljs av t ex Auctionnet. Ingen av er som påpekat det för dem?

Jag ska tipsa en journalist jag känner. Ganska uppenbart vad de håller på med och inte så bra publicitet. Vi får se om media är intresserade av att plocka upp en dylik story.

Tack för uppdateringen! Skönt att höra hur du försökt Rozzy, helt rätt.

Detta är ingen petitess, snarare medvetet fusk. Hoppas det får grepp och blir något av detta när du fått hjälp av journalisten!

En uppdatering!
Om jag minns rätt så hade vi Halmstad uppe för diskussion för ett tag sen i en tråd, pga deras "Oris-indianer" och "Breitling" kopior.
Det verkar som att vissa "hus" är mer frekventa i det här. Det är bra att fler KS:are blir informerade om den här typen av "Tradera" försäljning av Indien kopior, som tyvärr alltför ofta slinker igenom.

Skönt att det löste sig för dig @Aquastaren :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp