Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort tackAugusti 1991, skulle jag säga!
Tycker den ser mysig ut, framförallt om man gillar patina, vilket jag gör. Vintage Longines är bra grejer. Du får gärna lägga upp fler och större bilderKom över denna longines från '54 för ett par månader sedan! Skulle vilja ha lite respons, vad tycks?
Den klarar sig, är ju omodern!
20-tal?Nyrenoverad 20-talstank idag.![]()
Cool! The read deal IDF?As the bat emerges from the darkness, As the blade cuts through with silence, As the grenade smashs in rage...
![]()
Nyrenoverad 20-talstank idag.![]()
Det Aurum vill säga är att klockan ser ut att ha rostfri boett och dessa kom först under trettiotalet men slog igenom på fyrtiotalet i stort. Så sen trettio men trolig fyrtiotal stämmer nog bättre?20-tal?
Riktigt trevlig patina.Kom över denna longines från '54 för ett par månader sedan! Skulle vilja ha lite respons, vad tycks?
Samt att jag har en själv som är från en bit in på 30-talet, eller 40 som du säger.Det Aurum vill säga är att klockan ser ut att ha rostfri boett och dessa kom först under trettiotalet men slog igenom på fyrtiotalet i stort. Så sen trettio men trolig fyrtiotal stämmer nog bättre?
Trevligt! Tur man inte är helt skumögd än.Nytt på armen! Lyckades plocka denna på auctionet under radarnOmega Seamaster jumbo med hammarautomat!
![]()
Mycket nöjd! Klockan håller tiden bra sedan igår, men automatfunktionen verkar inte fungera. Stort tack för hjälpenTrevligt! Tur man inte är helt skumögd än.
Den drar ju bara upp åt ett håll, har du öppnat den än?Mycket nöjd! Klockan håller tiden bra sedan igår, men automatfunktionen verkar inte fungera. Stort tack för hjälpen![]()
Har försökt men saknar rätt verktyg. Ska smita förbi en uris idag tänkte för att få kika på insidan. Vet du någon på forumet som meckar hammarautomater?Den drar ju bara upp åt ett håll, har du öppnat den än?
Borde alla göra, inte mer komplicerat är vanliga automater. Själv plockad ner hammaren ett par ggr.Har försökt men saknar rätt verktyg. Ska smita förbi en uris idag tänkte för att få kika på insidan. Vet du någon på forumet som meckar hammarautomater?
Vet heller inget om Oris. Köpte den för ett lågt pris här på KS utan större förväntningar, mest för att jag gillade tavlan. Det är väldigt låg kvalitet kan jag konstatera nu. Ingen större skada skedd för mig men jag ska kontakta säljaren så klart. Tack för er uppmärksamhet!
Skulle vara kul att känna på en riktig Oris vid tillfälle ;-)