• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nu @rogart-63 nu är jag på G
ETA 930
IMG_6135.JPG

IMG_6143.JPG

IMG_6147.JPG
 
Ny klocka har hittat hem...Omega Dynamic.
Här i jämförelse med Tudor Snowflake. Länk:
IMG_0141.JPG

Inte helt olikt utseende på länken, Rolex lite tyngre... Vinnare Rolex.
IMG_0142.JPG

Ok, Tudorn vinner även utseendet överlag, porrinslaget på Omegan skall dock inte underskattas...
Nedan separata bilder
IMG_0143.JPG

IMG_0145.JPG

And your winner is?
 
Köpte nya kläder till min Enicar efter jobbet idag. Brunt Hirsch Lizard, mitt första "roligare" band! Vilket lyft!
Godkänt, @Rozzy?
IMG_5192.JPG

IMG_5194.JPG
Nyktrat till lite nu. Det bruna bandet var riktigt bra till den klockan. Väldigt snyggt skinn också. Du förstår nu kanske glädjen och vikten med rätt band? Att hitta en fin klocka är super. Att sedan hitta rätt band till är en proces (resan till målet) som jag kan njuta av lika mycket. Kombon är så mycket bättre än bara klockan på ett "band". Ett snyggt band är ett smycke i sig.
 
Nyktrat till lite nu. Det bruna bandet var riktigt bra till den klockan. Väldigt snyggt skinn också. Du förstår nu kanske glädjen och vikten med rätt band? Att hitta en fin klocka är super. Att sedan hitta rätt band till är en proces (resan till målet) som jag kan njuta av lika mycket. Kombon är så mycket bättre än bara klockan på ett "band". Ett snyggt band är ett smycke i sig.
Definitivt! Har spanat lite på watchbandcenter, på ett band i nåt lite ovanligare: strutsbensläder! Ser ut som rena dinosaurielädret! Kikat på ett grönt som var riktigt läckert! Det blir lite helgaktivitet att gå igenom klocksamlingen och se vilka som skulle kunna må bra av lite koola läderband.
 
Tillbaka
Topp