• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Jag gillar mitt senaste tillskott, en Roamer Anfibio
IMG_2067.JPG
Otroligt fint skick, Edwalls är duktiga dom. :)
 
Otroligt fint skick, Edwalls är duktiga dom. :)
Ja, det tror jag att de är, men jag vet inte hur den såg ut från början. Den kanske såg ut så här? Urverket går fint så de har nog servat det ordentligt. Tavlan är otroligt fin. Det enda jag stör mig på är att bandet och spännet inte är original, men det kanske är en önskan jag har som ligger över förväntan på en så gammal klocka? Tror du det går att få tag i ett Roamer-spänne i stål? Det hade varit kul att ha.
 
Ja, det tror jag att de är, men jag vet inte hur den såg ut från början. Den kanske såg ut så här? Urverket går fint så de har nog servat det ordentligt. Tavlan är otroligt fin. Det enda jag stör mig på är att bandet och spännet inte är original, men det kanske är en önskan jag har som ligger över förväntan på en så gammal klocka? Tror du det går att få tag i ett Roamer-spänne i stål? Det hade varit kul att ha.
Det borde väl gå att få tag i. Att hitta ett fräscht originalband kanske är svårt men ett gammalt med ett spänne som du kan flytta över till ett fräschare band kanske kan funka?
 
Se där! Visarna var visst blånerade och sekundvisaren röd(-aktig) i direkt solsken (köpte klockan i höstas). Det tror jag inte jag noterat förut. Helt oredigerade bilder;
IMG_0399.JPG

IMG_0398.JPG
Älskar allt blånerat!
Ger klockan en helt annan stuns, vilken härlig upptäckt!Var med på en ångloksrenvering för 20 år sedan där det visade sig att hela pannan var blånerad!
Tydligen det enda kända loket av litt B med detta!
 
Min gamla trotjänare (jag köpte den ny 1991) och mesta dykarklocka (den jag dykt med mest) är lagad efter många års stillastående. Troligen efter ett undermåligt batteribyte, tog den in vatten i Indonesien när jag dök djupt (45m) efter en sjunken Japansk WWII patrullbåt år 2007.
Nu har urmakare @plattfot lagar den mha ett donatorverk, stort tack!
IMG_0410.JPG

(Jag skall ha en two tone länk till den här rackaren någonstans.)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp