• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Bara gammalt skräp.
IMG_0983.JPG
Skulle kunna köpa sitt gamla skräp billigt ;)

Skämt åsido, helt grym! Grattis!
 
Beror väl på hur man ser det. Vad är det som gör att den är ommålad? Tror att datumpekaren är lite felkalibrerad och sådär. Du får gärna förklara, jag vill gärna lära mig! :)
Detta är ett unikt fall, vanligtvis trycker man ju tavlorna med en stämpel, här har man handmålat på frihand. Inga siffror eller markeringar är raka eller centrerade här.
 
Jag är ingen expert, men du ser det bla på datumen om du förstorar din egna bild, kanske därför datumpekaren ligger lite fel.
Detta är ett unikt fall, vanligtvis trycker man ju tavlorna med en stämpel, här har man handmålat på frihand. Inga siffror eller markeringar är raka eller centrerade här.

Kan va så ja. Nåja, jag tycker den är trevlig att se på iallafall, får helt enkelt leva med att den är målad. :)
 
Du har säkert rätt, antog att det var bakelit som användes vid den här tiden. :)
Undra om någon utrett detta någon gång. Gammel-gmt, Blancpain FF, sm300, Zenith s.58 osv hade bakelit. Frågan är vilka mer som hade det? Akrylen måste varit billigare och lättare att arbeta med så det borde gått snabbt. Däremot är det riktigt överanvänt att kalla det bakelit då det låter koolare.
 
Undra om någon utrett detta någon gång. Gammel-gmt, Blancpain FF, sm300, Zenith s.58 osv hade bakelit. Frågan är vilka mer som hade det? Akrylen måste varit billigare och lättare att arbeta med så det borde gått snabbt. Däremot är det riktigt överanvänt att kalla det bakelit då det låter koolare.
Hur säker är du att de du nämner hade bakelit? Källa på det?
 
Tillbaka
Topp